Firma Strabag wygrała przetarg na wymianę nawierzchni kolejowej na stacji Krzesiny, na szlaku Poznań Krzesiny – Poznań Starołęka oraz na stacji Poznań Starołęka za ponad 18 mln złotych.
Prace odbędą się w torze nr 1, na odcinku o długości ok. 3,5 km na stacji Krzesiny, na szlaku Poznań Krzesiny – Poznań Starołęka oraz na stacji Poznań Starołęka. Zadanie zostanie wykonane w ramach projektu "Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań, odcinek Kórnik – Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie na stacji Poznań Starołęka w km 196,254”.
PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały w sumie cztery oferty. Infra Silesia zaoferowała 20,6 mln zł brutto, BUG Verkehrsbau - 19,6 mln złotych brutto, PORR - 19,5 mln złotych brutto, a Strabag 18,6 mln złotych brutto. W przetargu były dodatkowe kryteria, ale wszyscy wykonawcy zaoferowali ten sam termin wykonania (5 grudnia 2014), gwarancję (3 lata) i sposób płatności. Oferta lekko przekroczyła kosztorys (18,4 mln zł brutto), ale PKP PLK ją zaakceptowała.