Rozpoczęte przez Strabag w kwietniu 2019 r. prace przy budowie nowego przystanku kolejowego Warszawa-Powązki dobiegają końca. Obecnie trwają odbiory techniczne peronów, z których pasażerowie będą mogli korzystać od 1 listopada - poinformował wykonawca.
Wybudowany przez Strabag, w ramach konsorcjum z firmami Budimex i ZUE, przystanek kolejowy składa się z dwóch peronów, dostępnych dla pasażerów od strony Woli oraz Żoliborza. Nowy przystanek powstał po wschodniej stronie wiaduktu, przy ulicy Powązkowskiej i jest wyposażony w dwa perony - jeden pomiędzy torami, a drugi pomiędzy torem, a skarpą. Od strony wiaduktu przy ul. Powązkowskiej wybudowane zostały schody oraz dojazd do peronów dla osób z ograniczoną mobilnością. Platformy posiadają nawierzchnię antypoślizgową i mają długość 200 metrów i wysokość 76 cm.
Ich konstrukcja umożliwia wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na każdym peronie zainstalowano dwie długie funkcjonalne wiaty, które przykrywają około 70% powierzchni dostępnej dla podróżnych, zapewniając ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na przystanku zainstalowano również nowoczesne oświetlenie ledowe, które zapewnia dobrą widoczność po zmroku. Podróżni będą również mogli korzystać z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, infokiosków oraz gablot informacyjnych, które zostaną zainstalowane.
W końcowej fazie realizacji jest dodatkowa kładka łącząca perony z Wolą i Żoliborzem, która pozwoli na dostęp pasażerów do ul. Rydygiera i Słodowieckiej. W żelbetowej konstrukcji nowej kładki osadzone zostały elementy zabytkowego wiaduktu przeniesionego znad ul. Obozowej. Wszystkie prace wykonywane przez Strabag prowadzone były przy zachowaniu ruchu pociągów pasażerskich i towarowych, dzięki czemu minimalizowane były utrudnienia związane z realizowaną budową - zapewnia wykonawca.
Przystanek Warszawa Powązki, o konstrukcji podobnej do powstałych niedawno przystanków linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia, jest budowany w ramach projektu "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)", o wartości ok. 200 milionów złotych, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Modernizacja linii obwodowej ma zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy koleją.
Otwarcie przystanku na Wszystkich Świętych potwierdza PKP PLK. Jak czytamy, prace wykończeniowe na przystanku i przy budowie kładki będą kontynuowane do I kwartału przyszłego roku. Kładka zapewni dogodne dojścia na perony po przeciwnej stronie ul. Powązkowskiej oraz połączy dzielnice Wola i Żoliborz. Gotowa jest już podstawowa konstrukcja, w którą wbudowano elementy zabytkowego wiaduktu znad ul. Obozowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.