W taborze PKP Intercity pojawiły się kolejne przedziałowe wagony drugiej typu 174A. PKP Intercity ma ich już 100.
PKP Intercity w marcu 2022 roku podpisało z FPS H. Cegielski umowę
na modernizację 90 wagonów pasażerskich do standardu 174A. Jej wartości to niemal 495 mln zł. W tej kwocie jest też późniejszy przegląd na poziomie P3. To, że pierwsze wagony z tego zamówienia pojawiły się właśnie w pociągach PKP Intercity, potwierdziła nam sama spółka.
– Do 16 sierpnia z drugiej partii odebranych zostało 10 wagonów serii 174A. Łącznie na stanie PKP Intercity posiada ich już 100 sztuk – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity. Efektem ich dostaw będzie zmniejszenie liczby pociągów TLK, które jeszcze kursują po polskich torach, pasażerowie będą też mieli wybór, czy chcą podróżować w wagonach bezprzedziałowych (których powstało w ostatnich latach mnóstwo), czy przedziałowych.
PKP Intercity już wcześniej, w 2017 roku, otrzymało od FPS zlecenie na budowę
niemal identycznych wagonów tego samego typu. Wtedy poznański producent zbudował ich 90 (60 w umowie zasadniczej i 30 kolejnych w ramach opcji). Dostawy trwały od listopada 2018 do końca 2020 roku.
Wagony, które teraz buduje FPS, są niemal identyczne z poprzednio dostarczonymi. Mają sześciomiejscowe klimatyzowane przedziały, w których są gniazdka elektryczne, regulowane fotele, działa bezprzewodowy internet. W przedsionkach są toalety i systemy informacji pasażerskiej. Na nowoczesne wymieniono systemy zapowiedzi. Wagony, dzięki nowym, cichym wózkom, mogą poruszać się z prędkością 160 km/h. Włączane są do pociągów kategorii IC.
FPS pokaże ten wagon 174A
podczas targów Trako.