Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stępień, KM: Pojazdy bateryjne być może pojadą z Ostrołęki do Chorzeli

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
16-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

O planowanych zakupach taborowych, spodziewanej frekwencji na nowej linii oraz o skomunikowaniach w kierunku Tłuszcza i Warszawy rozmawialiśmy podczas inauguracji połączeń kolejowych na odcinku Ostrołęka – Chorzele z Robertem Stępniem, prezesem Kolei Mazowieckich.

Roman Czubiński, Rynek Kolejowy: Zacznijmy od sprawy praktycznej z punktu widzenia pasażerów. Czy przesiadki do pociągów w kierunku Tłuszcza będą gwarantowane w przypadku opóźnień?

Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich: Tak zwykle się dzieje i w tym przypadku nie będzie inaczej.

– Na razie na odcinku Ostrołęka – Chorzele kursują pojazdy spalinowe. Elektryfikacja tej linii nie jest planowana. Czy Koleje Mazowieckie zamierzają wprowadzić tu do ruchu tabor wodorowy albo bateryjny?

- Został ogłoszony przetarg na zakup 16 szt. dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych a w najbliższych dniach zostanie opublikowane postępowanie przetargowe na dostawę 6 szt. pojazdów elektryczno – akumulatorowych (przetarg ten ogłoszono dziś - przyp. JM). Te pojazdy zostaną przeznaczone do obsługi linii o mniejszych potokach podróżnych w tym m.in. na linii nr 35 Ostrołęka – Chorzele.

RK: A jakie są prognozy, jeśli chodzi o potoki pasażerskie na trasie Ostrołęka – Chorzele?


- Inauguracja połączeń kolejowych, po 22 latach przerwy to wydarzenie niecodzienne i niezmiernie ważne dla społeczności lokalnej. Entuzjazm, z jakim witano pociąg na całej trasie przejazdu daje nadzieję, że mieszkańcy tej części Mazowsza będą korzystać z transportu kolejowego. Tym bardziej, że do końca roku obowiązuje specjalna oferta, w ramach której za bilet jednorazowy tam podróżny zapłaci 4, 20 zł, a za bilet miesięczny tam i z powrotem 49 zł wg taryfy normalnej.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bittel: Przesiadki w Chorzelach? To głupota

Pasażer

Bittel: Przesiadki w Chorzelach? To głupota

Kasper Fiszer 08 października 2023

Jest drugi przetarg na bateryjne zespoły trakcyjne dla Mazowsza

Tabor i technika

PLK podsumowały straty po kolizji w Skierniewicach

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie: Przygotowujemy się do zakupu piętrowych ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Bittel: Przesiadki w Chorzelach? To głupota

Pasażer

Bittel: Przesiadki w Chorzelach? To głupota

Kasper Fiszer 08 października 2023

Jest drugi przetarg na bateryjne zespoły trakcyjne dla Mazowsza

Tabor i technika

PLK podsumowały straty po kolizji w Skierniewicach

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie: Przygotowujemy się do zakupu piętrowych ezetów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5