To już potwierdzone: pociągi, które po latach ruszą na trasę Legnica – Lubin, nie zatrzymają się na stacjach i przystankach pośrednich. Informację tę przekazały nam Koleje Dolnośląskie.
Nowy rozkład jazdy, w którym uwzględnione będą już kursy do stacji Lubin Górniczy, zacznie obowiązywać w niedzielę 9 czerwca. W marcu 2019 zarząd województwa dolnośląskiego podał, że na reaktywowanej trasie pociągi nie zatrzymają się w w Raszówce, Rzeszotarach, Chróstniku i Gorzelinie. Przeciwko tej decyzji protestował wójt gminy Lubin, a także wojewódzcy radni. Nie wskórali nic, a do tego zarząd województwa... wycofał się z pomysłu zatrzymywania pociągów w miejscowościach nawet od września, co wcześniej było planowane.
Pociągi z zatrzymaniami między Legnicą a Lubinem dopiero od grudnia?
– Zmiany w kształcie oferty przewozowej na linii Wrocław – Legnica – Lubin nie są jednak aktualnie planowane w obecnym rocznym rozkładzie jazdy pociągów – napisał kierujący wojewódzkim transportem Tymoteusz Myrda. Uzasadnia to chęcią takiej organizacji połączeń Lubin – Legnica – Wrocław, aby wszystkie z pociągów całą trasę przejeżdżały w godzinę. To oznacza nie tylko brak zatrzymań między Lubinem a Legnicą, ale także w większości miejscowości między stolicą Dolnego Śląska a Legnicą.
– Analizowana jest możliwości wprowadzenia zatrzymania dla części z uruchamianych połączeń, co jednak jest uwarunkowane zarówno kwestiami handlowymi, jak i techniczno-eksploatacyjnymi, związanymi m.in. z przepustowością infrastruktury – napisał Tymoteusz Myrda w odpowiedzi na pytanie przesłane przez radnego Piotra Borysa.
Trwa walka o szybsze pociągi
Koleje Dolnośląskie potwierdzają, że pociągi jeżdżące od 9 czerwca nie będą się zatrzymywać na przystankach pomiędzy Legnicą i Lubinem. Ale... dopuszczają możliwość, wbrew opinii Myrdy, zatrzymań od września. Rzecznik KD, Bartłomiej Rodak, zwraca ponadto uwagę, że np. do nowego przystanku Gorzelin nie dociera żadna utwardzona droga. Inwestycja ta leży po stronie gminy Lubin, która zapowiedziała budowę także parkingów park and ride. W rozmowie z nami wójt jednak wyraził zwątpienie, czy inwestycja w miejscu, gdzie nie zatrzymują się pociągi, ma sens.
– Co do czasu przejazdu pociągu ekspresowego na linii Lubin – Wrocław, wciąż pracujemy nad tym, by udało się wykonać to połączenie poniżej godziny. Trwają rozmowy z PKP PLK – napisał Bartłomiej Rodak. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, Kolejom Dolnośląskim udało się wynegocjować z PLK podniesienie od 9 czerwca prędkości na odcinku Legnica – Lubin ze 100 do 120 km/h. Do takich parametrów zresztą od początku miała być przygotowana linia.
Według informacji podawanych przez wyszukiwarkę połączeń PKP, Lubin z Wrocławiem połączy 9 par pociągów, będą też połączenia Lubin Górniczy – Legnica, gdzie będzie można wygodnie się przesiąść na pociągi do stolicy województwa. Tylko jeden z nich przemierzy dystans w godzinę (zatrzyma się po drodze wyłącznie w Legnicy, oraz we Wrocławiu Muchoborze i w Nowym Dworze), większość osiągnie czas przejazdu 72 minuty.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.