Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Start odbudowy linii Gryfów – Świeradów-Zdrój. Na razie na odcinku do Mirska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-04-2022
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Start odbudowy linii Gryfów – Świeradów-Zdrój. Na razie na odcinku do Mirska
fot. M. SzymajdaStacja kolejowa w Gryfowie Śląskim
Ekipy budowlane mogą oficjalnie wchodzić na linię kolejową 317 pomiędzy Gryfowem Śląskim a Mirskiem. Docelowo wyremontowana będzie cała trasa do Świeradowa Zdroju.

29 kwietnia przekazaliśmy dobrą wiadomość o wejściu na plac budowy ekip, które zrewitalizują część linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza i Kowar. Okazuje się, że dobre informacje płyną także z Gryfowa.

– Odcinek Gryfów Śląski - Mirsk liczy około 10 kilometrów, a jego rewitalizacja będzie w sumie kosztowała ponad 21 milionów złotych. Wykonawcą prac jest firma Torhamer z Gdyni, która przeprowadzi prace w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy – powiedział Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. Przypomniał, że w 2021 roku miało miejsce porządkowanie torowiska, które objęło wycinkę roślinności i demontaż istniejącej nawierzchni torowej.

"Składkowa" linia

Zakres teraz zaplanowanych robót, na przejętej w 2020 roku od PKP PLK linii, będzie polegać na wykonaniu nowej nawierzchni kolejowej, podtorza, obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych i przejść wraz z wymaganymi urządzeniami. Powstaną też dwa 100 metrowe perony – w Proszówce i Mirsku, przygotowane do obsługi autobusów szynowych. Będą przy nich miejsca parkingowe, wiaty i monitoring.

Aby dociągnąć kolej z Mirska do turystycznego Świeradowa-Zdroju, trzeba będzie zbudować jeszcze 7 kilometrów toru. Takie prace odbędą się po zakończeniu odbudowy trasy do Mirska. Świeradów-Zdrój uzyskał bowiem dofinansowanie w ramach Polskiego Ładu i za pieniądze z niego w zbuduje wspomniany odcinek wraz z przystankiem osobowym. Całą linią będzie zarządzać oczywiście Dolnośląska Służba Dróg i Kolei
Warto wspomnieć o zaangażowaniu w rozpoczęty właśnie proces odbudowy linii samorządów: Gminy Mirsk (1 mln zł), Gminy Gryfów Śląski (1 mln zł) oraz Świeradowa-Zdroju (5 mln zł). Pieniądze wyłożył także urząd marszałkowski, pochodzą też z unijnego RPO.

Mało czasu dla wykonawcy

– Ta linia to bardzo ważna trasa zarówno dla mieszkańców tego obszaru, jak i dla turystów korzystających z uzdrowisk w Świeradowie Zdroju. Przywrócenie pasażerskich połączeń kolejowych na tej trasie przyczyni się do zwiększenia aktywności gospodarczej i społecznej regionu – powiedział Tymoteusz Myrda, wicemarszałek Dolnego Śląska.

– W tej chwili już mówimy o pełnej rewitalizacji, czyli odtworzeniu przystanków kolejowych w Proszówce, Mirsku, zabudowie sygnalizacji przejazdowej i odtworzeniu całej nawierzchni torowiska –powiedział Tomasz Maciejewski, dyrektor do spraw kolei w Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei we Wrocławiu.

– Mamy do zrewitalizowania prawie dziewięć kilometrów torów, więc to jest spory odcinek – Ta linia jest jednotorowa, jest na niej siedemnaście przejazdów, dwadzieścia pięć obiektów inżynieryjnych, w tym jeden most na rzece. Mamy na to tylko dziewięć miesięcy i to włącznie z projektem- powiedział dla portalu lwówecki.info Waldemar Wójcik, przedstawiciel wykonawcy firmy Torhamer.

Po zakończeniu wszystkich prac trasę od stacji Gryfów Śląski do Świeradowa-Zdroju będzie można pokonać w niespełna 20 minut. W Gryfowie będzie można się przesiąść na pociąg do Jeleniej Góry lub Wrocławia, prawdopodobnie będą też pociągi bezpośrednie do stolicy województwa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Dym pod SA131 i SA132 na Dolnym Śląsku i Pomorzu. Niemal jednocześnie

Tabor i technika

Jest przetarg na rewitalizację linii Mysłakowice – Karpacz

Infrastruktura

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Dym pod SA131 i SA132 na Dolnym Śląsku i Pomorzu. Niemal jednocześnie

Tabor i technika

Jest przetarg na rewitalizację linii Mysłakowice – Karpacz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5