Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Jedna z wiat charakterystycznych dla części przystanków Trójmiejskiej SKM pozostanie na przystanku Gdańsk Stocznia. Jej elegancja jest co najmniej kontrowersyjna, ale o ochronę obiektu wniósł (były już) wojewódzki konserwator zabytku.

Przystanek Gdańsk Stocznia SKM przechodzi kompleksową przebudowę. Od kilku miesięcy peron wyłączony jest z ruchu, a ostatnio zamknięto także kładę nad torami. Pociągi na odcinku od Gdańska Głównej do przebudowywanego przystanku mocno zwalniają.

Wiata stara i wiata nowa

PKP SKM Trójmiasto poinformowało właśnie (a właściwie przypomniało), jak wyglądać będzie peron po remoncie. Okazuje się, że dwie stare wiaty, z charakterystycznymi półotwartymi poczekalniami z licznymi osłonami od wiatru, pozostaną na peronie. Dwie konstrukcje (prawdopodobnie z połowy lat 70-tych), które stały po dwóch stronach kładki, zostaną ze sobą połączone i pojawią się ponowie po północnej stronie peronu. Natomiast od strony południowej pasażerowie będą mieli do dyspozycji zupełnie nową - dłuższą i nowoczesną wiatę. Przy obu pojawią się tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.

Konserwator zabytków uznał, że stary obiekt jest elementem stoczniowej historii i powinien pozostać na peronie.

– Zdajemy sobie sprawę z historycznego znaczenia tego przystanku i postanowiliśmy zachować dla przyszłych pokoleń wygląd niektórych jego elementów. Wykonawca robót przeanalizował stan techniczny istniejących wiat i zaprojektował rozwiązanie, w którym stare wiaty zostaną odtworzone z nowych materiałów. Takie rozwiązanie zostało uzgodnione i zaakceptowane przez pomorskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków – powiedział w rozmowie z portalem trójmiasto,pl Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.

Zarówno peronami przystanków Gdańsk Stocznia jak i Gdynia Stocznia zajmuje się PORR. Zakres ich modernizacji będzie bardzo szeroki i obejmie nie tylko perony, ale także przylegające tory wraz z wiszącą nad nimi siecią trakcyjną. Najważniejszymi elementami obydwu zadań inwestycyjnych będzie przebudowa peronów dwukrawędziowych, budowa szybów windowych wraz z dźwigami, w zakresie torów wymiana szyn, uzupełnienie podsypki i elementów przytwierdzeń, natomiast w zakresie sieci trakcyjnych będzie to wymiana konstrukcji wsporczych i podwieszeń. Całość zadania dla dwóch przystanków warta jest 21 mln złotych.

Będzie peron, nie będzie kładki

Koniec wszystkich prac ma mieć miejsce w sierpniu 2025. W przypadku przystanku Gdańsk Stocznia SKM pojawia się jednak olbrzymi problem dotyczący stanu kładki, z której można będzie zejść na peron (lub zjechać z niej winą). Obiekt jest w tak złym stanie, że zamknięto go w końcu lata. Wiadomo też, ze nie będzie gotowy w pierwszych miesiącach 2025, kiedy to planuje się udostępnienie remontowanego jeszcze peronu dla podróżnych. Jest wątpliwe czy ważna komunikacyjnie kładka w ogóle powstanie w 2025. A przejście dla pieszych w poziomie szyn (takie powstanie awaryjnie) cały czas będzie powodować konieczność znacznego ograniczenia ruchu pociągów.

Przystanek Gdańsk Stocznia SKM w ostatnich latach dostał swoje drugie życie. Nie korzystają z niego już stoczniowcy, lecz zwłaszcza w weekendy i w sezonie letnim, hale dawnej stoczni tętnią życiem klubowym i koncertowym gromadząc nierzadko nawet kilka tysięcy osób. To sprawia, że peron znów staje się popularny wśród podróżnych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Roman Czubiński 17 września 2024

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Trójmiejska SKM z rekordem przewozów. Ma pieniądze z KPO

Infrastruktura

Trójmiejska SKM z rekordem przewozów. Ma pieniądze z KPO

inf. pras. PKP SKM w Trójmieście , oprac. ms. 29 kwietnia 2024

Trójmiejska SKM z instalacjami solarnymi na przystankach [zdjęcia]

Tabor i technika

Rekordowa liczba pasażerów także w trójmiejskiej SKM

Pasażer

Zobacz również:

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Roman Czubiński 17 września 2024

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Trójmiejska SKM z rekordem przewozów. Ma pieniądze z KPO

Infrastruktura

Trójmiejska SKM z rekordem przewozów. Ma pieniądze z KPO

inf. pras. PKP SKM w Trójmieście , oprac. ms. 29 kwietnia 2024

Trójmiejska SKM z instalacjami solarnymi na przystankach [zdjęcia]

Tabor i technika

Rekordowa liczba pasażerów także w trójmiejskiej SKM

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5