Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wykryły usterki na zmodernizowej za grube miliony linii z Zielonej Góry do Poznania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
12-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wykryły usterki na zmodernizowej za grube miliony linii z Zielonej Góry do Poznania
fot. JRStacja w Sulechowie na zmodernizowanym odcinku linii nr 358
PKP PLK odkryły nieprawidłowości na niedawno zmodernizowanej linii nr 358, łączącej Zieloną Górę ze Zbąszynkiem a dalej Poznaniem. Inwestycja była opóźniona o wiele miesięcy, choć jak widać nie pomogło to w wykonaniu jej we właściwy sposób. PLK piszą o usterkach na przejazdach kolejowo-drogowych, czy też o wadzie mostu w okolicy Babimostu. Spółka wezwie wykonawcę prac do naprawy wykrytych usterek.

Jak czytamy w komunikacie PKP PLK, dla spółki priorytetem jest zapewnienie bezpiecznych podróży, PLK nie akceptują niewłaściwej realizacji prac przez wykonawcę przy modernizacji linii nr 358, od Czerwieńska do Zbąszynka, która zakończyła się w ubiegłym roku. Inwestycja złapała wielomiesięczne opóźnienie, a niechlujność wykonawcy doprowadziła m.in. do kradzieży 23 kilometrów sieci trakcyjnej w trakcie prowadzenia prac. PLK zapewniają, że wszystkie nieprawidłowości będą usunięte. Zarządca infrastruktury wskazał też wyraźnie, jakie usterki wykryto podczas bieżącego monitoringu 43-kilometrowego odcinka linii nr 358.

"Wady zostały wykryte w 6 lokalizacjach, w tym na 3 przejazdach kolejowo-drogowych w okolicy Łęgowa Sulechowskiego i Wyszyny, na stacji Sulechów, szlaku Babimost – Sulechów (odcinek 200 m) i na moście w okolicy miejscowości Babimost. Usterki pojawiły się dopiero podczas eksploatacji trasy i, mimo zapewnionego nadzoru w trakcie prowadzonych prac, nie dało się ich wcześniej wykryć" – napisał zarządca infrastruktury.

PLK poinformowały, że wykonawca prowadzący rewitalizację trasy został wezwany do usunięcia stwierdzonych usterek. W przypadku odmowy, konieczne prace przeprowadzi zarządca infrastruktury, a następnie będzie dochodzić należnej rekompensaty od wykonawcy. Usunięcie usterek pozwoli skrócić czas podróży o ok. 4 min.

Obecnie PLK analizują sposób prowadzenia prac na jednotorowym odcinku, aby konieczne dodatkowe roboty w jak najmniejszym stopniu powodowały zmiany w przejazdach pociągów – podróżni z wyprzedzeniem będą o nich informowani na peronach, w pociągach oraz w aplikacji i na stronie Portal Pasażera.

Po zakończeniu głównych prac między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem w I kw. 2023 r. wznowiono przejazdy pociągów. Na jednotorowej trasie wymienione zostały szyny i podkłady, oczyszczono i uzupełniono podsypkę. Zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na ponad 20 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię, a w Babimoście i Sulechowie wyremontowano perony. Inwestycja warta była ok.136 mln zł z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z RPO woj. lubuskiego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Roman Czubiński 18 czerwca 2024

Polska – Ukraina: Linia 108 do Krościenka znów przejezdna

Infrastruktura

Zobacz również:

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

Infrastruktura

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

inf. pras. Siemens Mobility 24 listopada 2023

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 23 kwietnia 2022

Co gryzie „małych” zarządców infrastruktury?

Infrastruktura

Co gryzie „małych” zarządców infrastruktury?

Paweł Rydzyński 04 stycznia 2018

Pozostałe z wątku:

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Roman Czubiński 18 czerwca 2024

Polska – Ukraina: Linia 108 do Krościenka znów przejezdna

Infrastruktura

Zobacz również:

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

Infrastruktura

150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku

inf. pras. Siemens Mobility 24 listopada 2023

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 23 kwietnia 2022

Co gryzie „małych” zarządców infrastruktury?

Infrastruktura

Co gryzie „małych” zarządców infrastruktury?

Paweł Rydzyński 04 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5