W ostatnich tygodniach kilkukrotnie otrzymywaliśmy od czytelników uwagi dotyczące braku postępu prac przy peronach przystanków osobowych warszawskiej linii 447. W tym czasie zdążono pokryć graffiti odnowioną, zabytkową przedwojenną wiatę we Włochach. PKP PLK twierdzi jednak, że „nie było przerw w pracach modernizacyjnych na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa”.
Pomimo, że o sprawie zaśmieconych, uszkodzonych i zdewastowanych peronów i przejść podziemnych na linii 447 pisaliśmy
już na początku stycznia, przynajmniej do końca lutego na przystankach Włochy, Ursus czy w Pruszkowie nie toczyły się znaczące prace. Nie usunięto szpecących malunków, a ściany podziemnych przejść zakryto jedynie folią, która stanowi marne zabezpieczenie przed kolejnymi dewastacjami. Wciąż nie działają na przystankach windy, a pasażerowie korzystają z podziemnych przejść, które prowizorycznie i nieskutecznie zasłoniono fragmentami blach (do czasu zakończenia inwestycji ze względów bezpieczeństwa powinny być zamknięte).
"Prace na linii 447 trwają cały czas"PKP PLK zapewnia jednak, że w drugiej połowie lutego prace na przystankach toczyły się. – Pomiędzy Warszawą Włochy a Grodziskiem Mazowieckim wykonywane są obecnie prace wykończeniowe przejść podziemnych. Oczekujemy od wykonawcy zakończenia wszystkich prac w tunelach do końca pierwszego kwartału tego roku. Obiekty zostaną oddane do użytku po uzyskaniu wymaganych zgód administracyjnych. Na przystankach porządkowany jest teren i budowane są dojścia – poinformował nas Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Tej informacji nie dowierzali jednak nasi czytelnicy. Pomimo tego, że z całą pewnością na kilku przystankach prace budowlane nie toczyły się przez część grudnia i cały styczeń, przy czym dochodziło jeszcze do licznych dewastacji, PKP PLK twierdzi, że „nie było przerw w pracach modernizacyjnych na linii Grodzisk Mazowiecki - Warszawa”, ponieważ budowa trwała gdzie indziej.
– W okresie niskich temperatur prowadzone były m.in. roboty wykończeniowe w przejściach podziemnych i roboty ziemne przy budowie wiaduktu w Pruszkowie. Obecnie wykonawca kontynuuje prace wykończeniowe na linii możliwe do wykonania w temperaturach neutralnych – informuje przedstawiciel PKP PLK.
Wiadukt w Pruszkowie, monitoring i informacja pasażerska powstanie do końca sierpniaW Pruszkowie, na ulicy Działkowej, budowany jest obecnie wiadukt kolejowy. Kończy się budowa dolnej części obiektu. W kwietniu wykonawca przystąpi do budowy odwodnienia. Roboty związane z wykonywaniem nawierzchni drogowych w tuneli i na dojazdach będą wykonywane w wakacje. Wszystkie prace przy budowie wiaduktu wykonawca powinien zakończyć się do końca sierpnia. Również do tego czasu planowane jest uruchomienie tablic z przyjazdami i odjazdami pociągów, a także monitoringu.
– Ponadto zaplanowane zostały i uwzględnione w rozkładzie jazdy, końcowe prace przy regulacji sieci trakcyjnej i torów pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim, Pruszkowem a Warszawą Włochami. Oczekujemy od wykonawcy zakończenia wszystkich prac zgodnie z przyjętym harmonogramem – dodaje Karol Jakubowski.