Ferrovie Autolinee regionali Ticinesi i Stadler podpisali umowę na dostawę ośmiu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość zamówienia to około 94 mln franków szwajcarskich.
Ferrovie Autolinee regionali Ticinesi (Fart) i Stadler umowę na produkcję zespołów trakcyjnych podpisali z końcem grudnia 2020 r. Nowe pojazdy mają być gotowe w 2023 roku – na 100-lecie istnienia kolei. Mają być w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych. Cztery z ezt będą czteroczłonowe (dla ruchu na 52-kilometrowej transgranicznej linii Locarno – Domodossola), pozostałe cztery – trójczłonowe (ruch regionalny w Centovalli). Wszystkie zostaną zbudowane wyłącznie pod kątem tego przewoźnika, z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb, na które wpływa charakter górskich tras. Produkcja wyspecjalizowanych pojazdów "szytych na miarę" to wciąż ważna cześć produkcji Stadlera. Wąskotorowe zespoły trakcyjne firma
buduje teraz m.in dla Słowaków.
Krótsze z pojazdów, które będą kursować po torach o szerokości 1000 mm będą miały 49 metrów długości, dłuższe, które wjadą do Szwajcarii – 63 metry. Będą zbudowane z aluminium, będą miały miejsca dla 264 (trzyczęściowe) i 343 (czteroczęściowe) pasażerów.
Stadler chwali się, że to już trzecie zamówienie z regionu Ticino w ciągu ostatnich dwóch lat. Normalnotorowe ezt Flirt są już używane do transgranicznego transportu regionalnego w ramach siatki połączeń TILO, pierwszy Tramlink (lekka kolej) dla firmy Ferrovie Luganesi będzie kursował w Lugano od lata 2021 r.