Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler zamontował ETCS w lokomotywach Traxx DB Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler zamontował ETCS w lokomotywach Traxx DB Cargo
Fot. Rob Dammers, CC BY 2.0
Spółka joint venture AngelStar, będąca częścią grupy Stadlera, po raz pierwszy przygotowały lokomotywy należące do DB Cargo do obsługi europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS). Stadler nie był producentem tych pojazdów.

W nadchodzących latach prawdopodobnie około 13 tysięcy lokomotyw i zespołów trakcyjnych w Niemczech trzeba będzie wyposażyć w ETCS. - Pomyślne zakończenie modernizacji ETCS bez zaangażowania producenta pojazdu udostępnia nowe możliwości w tym obszarze, a zatem w znaczący sposób przyczyni się do zapewnienia szybszego wdrożenia ETCS w Niemczech – poinformował w komunikacie Stadler.

Guardia w Traxxach

W dwóch lokomotywach należących do DB Cargo zainstalowano system Guardia Baseline 3.4.0 ETCS podobny do tego, który pozwala na pracę z ETCS Flirtom należącym do Kolei Mazowieckich. Jest to pierwsze doposażenie lokomotyw Bombardier Traxx (obecnie Bombardier należy do koncernu Alstom) w system ETCS firmy Stadler.

Projekt pilotażowy firm Stadler, DB i AngelStar wymagał szczególnie złożonej, pionierskiej pracy, zanim pierwsza lokomotywa uzyskała dopuszczenie do ruchu. Kolejna lokomotywa uzyskała już dopuszczenie na „zgodności z typem”. Otwiera to drogę do dalszych implementacji Guardii w Traxxach, których w Niemczech jest kilkaset.

– Stadler otworzył nowe możliwości dzięki temu projektowi, uprości to wprowadzenie nowoczesnych technologii sygnalizacyjnych w istniejących pojazdach. Dzięki tej innowacji możemy szybko stworzyć potrzebną zdolność branży kolejowej do przemieszczania się między europejskimi krajami w ramach bezpiecznego systemu –powiedział Ansgar Brockmeyer, dyrektor działu sprzedaży i marketingu oraz zastępca dyrektora generalnego grupy Stadler.

Szybka droga do interoperacyjności

– Wyposażenie linii i pojazdów w znormalizowaną w całej Europie technologię ETCS jest podstawą dalszej cyfryzacji operacji kolejowych. Dzięki temu zwiększy się przepustowość kolejowego transportu pasażerskiego i towarowego. Fakt, że Stadler i AngelStar, DB Cargo i DB Systemtechnik wspólnie odniosły sukces w modernizacji ETCS bez udziału producenta pojazdu, otwiera nowe ścieżki i wzmacnia konkurencję. To znacznie ułatwi wdrożenie ETCS w całej branży w Niemczech – dodał Hans Peter Lang, dyrektor ds. technologii w Grupie DB i prezes zarządu DB Systemtechnik.

Do tej pory Stadler montował ETCS we własnych pojazdach, nawet wiele lat po ich produkcji, np. jeśli system okazywał się konieczny do realizacji przewozów. Pierwsze takie zamówienie na montaż systemu Guardia Stadler dostał w 2020 r. od holenderskiej Arrivy. Dzięki wyposażeniu pojazdó1) w ETCS niektóre z 34 pojazdów Flirt należących do operatora, może bezpiecznie wjeżdżać do Belgii i Niemiec.

Obecnie ETCS Guardia posiada dopuszczenie do montażu w pojazdach w Niemczech, Polsce, na Węgrzech, w Słowenii, Szwajcarii i Holandii.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Nowe pociągi Stadlera wyjeżdżają na tory metra w Glasgow

Tabor i technika

Do Gery pojadą nowe tramwaje. Umowa ze Stadlerem podpisana

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Lokomotywa Stadler Euro9000 może kursować w Belgii i Holandii

Tabor i technika

Jest oferta na pociągi akumulatorowe dla Kolei Mazowieckich. Bardzo drogo

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Nowe pociągi Stadlera wyjeżdżają na tory metra w Glasgow

Tabor i technika

Do Gery pojadą nowe tramwaje. Umowa ze Stadlerem podpisana

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Lokomotywa Stadler Euro9000 może kursować w Belgii i Holandii

Tabor i technika

Jest oferta na pociągi akumulatorowe dla Kolei Mazowieckich. Bardzo drogo

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5