Stadler Polska w ramach kontraktu ramowego na dostawę 61 Flirtów dostarczył już 18 pojazdów. Tym samym 28 grudnia dostawy wszystkich jednostek z dwóch pierwszych umów wykonawczych zostały zakończone.
Dostawy pojazdów w ramach rekordowego kontraktu o wartości ponad 2 mld zł, zawartego w styczniu 2018 r. rozpoczęły się - z poślizgiem - w czerwcu. Pierwszych 6 nowych składów wyprodukowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska zostało skierowanych do obsługi linii Warszawa – Działdowo. Kolejne 12 ezt to pojazdy do obsługi tras Łowicz – Warszawa – Celestynów. Trzecia z podpisanych umów wykonawczych na dostawę dalszych 12 ezt do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki jest w trakcie realizacji.
Jak podkreśla producent, dostarczone pojazdy FLIRT KM zostały wyposażone w pokładowy system ETCS Guardia– system bezpieczeństwa pociągu opracowany przez producenta. ETCS Guardia Stadlera obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu. Od połowy grudnia br. wszystkie pociągi FLIRT KM kursujące na linii nr 9 jeżdżą pod nadzorem ETCS poziomu 2, gwarantując pasażerom najwyższe bezpieczeństwo podróży.
- Realizacja zamówień w okresie pandemii wiąże się z wieloma utrudnieniami. Zamówienie dla Kolei Mazowieckich, bardzo prestiżowe i istotne dla naszej firmy, wiązało się dodatkowo z ambitnym wyzwaniem - wyprodukowaniem i homologowaniem pojazdu wyposażonego w nasz własny, nowoopracowany system ETCS. Udało nam się osiągnąć cel – Flirt KM to pierwszy pojazd Stadlera na świecie wyposażony w ETCS Guardia, który otrzymał zezwolenie i jest już w eksploatacji. Jestem dumny, że to właśnie nasz siedlecki zespół zrealizował to ambitne zadanie. Jednocześnie bardzo się cieszę, że mimo pandemii, mogliśmy przekazać naszemu Klientowi komplet pojazdów z obu pierwszych umów. Jestem przekonany, że będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom – powiedział Tomasz Prejs, prezes Stadler Polska cytowany w komunikacie.
Zawarty kontrakt ramowy przewiduje podpisanie kolejnych umów wykonawczych na dostawę pięcioczłonowych jednostek - 15 ezt do obsługi trasy Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Nasielsk oraz 16 do obsługi trasy Warszawa – Tłuszcz. - Można uznać, że ten kolejny pojazd jest takim prezentem świąteczno-noworocznym dla naszych pasażerów. Myślę, że wspólnie stanęliśmy na wysokości zadania i mimo pandemii konsekwentnie realizujemy ten kontrakt. Jest to możliwe dzięki wytężonej pracy zarówno ze strony Kolei Mazowieckich, jak i Stadlera. Dziękuję za miniony rok współpracy i mam nadzieję, że nadchodzący rok pozwoli na powrót do normalności – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Zgodnie z umową, wraz z pojazdami, Stadler zapewnia przewoźnikowi świadczenie usług serwisowych dla każdego z nich, dostarcza pakiet pozderzeniowy (naprawczy) oraz szkoli pracowników z zakresu obsługi pojazdów. Spółka KM, w ramach przewidzianego prawa opcji, będzie miała również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.