Sprawdzone na polskich torach przekształtniki trakcyjne ABB zostaną zainstalowane w 12 nowych składach PKP Intercity, które mają kursować na długich trasach międzywojewódzkich - informuje ABB.
Firma ABB zrealizuje zamówienie dla Stadler Polska, spółki należącej do Grupy Stadler, na dostawy 24 przekształtników trakcyjnych i pomocniczych do pociągów typu Flirt, które uzupełnią tabor PKP Intercity. Krajowy przewoźnik rozbudowuje flotę w odpowiedzi na rosnącą liczbę pasażerów, a także aby utrzymać wysoki poziom dostępności na kluczowych trasach. Nowe pociągi mają kursować na trasach międzywojewódzkich, np. Kraków – Lublin, Szczecin – Kraków i Szczecin – Lublin.
Przekształtniki wyprodukowane zostaną w fabryce ABB w Aleksandrowie Łódzkim. Dostawy pierwszych z nich zrealizowane zostaną w tym roku. Urządzenia sprawdziły się już w 20 pojazdach Flirt, z których PKP Intercity korzysta od 2015 roku – łącznie przejechały one ponad 28 mln kilometrów.
– Pociągi te są uważane za najbardziej niezawodny tabor PKP Intercity, a nasze urządzenia w tych pojazdach wykazały się dotąd niemal 100-procentową dostępnością – mówi Maciej Duczyński z biznesu Systemów Napędowych ABB.
Energooszczędne pociągi typu Flirt trzeciej generacji będą osiągać prędkość 160 km/h, co pozwoli na pełne wykorzystywanie możliwości odnowionych tras kolejowych i skrócenie czasu podróży. „Sercem” układów napędowych tych pojazdów będą przekształtniki trakcyjne ABB Bordline® CC1500. Integrują one wszystkie elementy energoelektroniczne pojazdu oraz umożliwiają odzyskiwanie energii pochodzącej z hamowania i wykorzystanie jej do zasilania urządzeń pokładowych, m.in. klimatyzatorów i ogrzewania. Pozwala to ograniczyć zużycie energii oraz obniżyć koszty eksploatacji pociągów. Przekształtniki ABB zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić zasilanie silników o dużej mocy, które znajdą się w pociągach Flirt, co pomoże im uzyskać odpowiednie osiągi.
Każda awaria pociągu oznacza przestój w podróży oraz finansowe i wizerunkowe koszty dla przewoźnika. Dlatego nasze przekształtniki produkujemy pod konkretne potrzeby klienta, aby zapewnić jak największą niezawodność tych urządzeń. Jest ona szczególnie ważna w przypadku tego projektu, ponieważ nowe pociągi mają kursować na bardzo długich trasach, m.in. z północy na południe Polski – dodaje Maciej Duczyński.
Zakup nowych składów, wyposażonych w klimatyzację, dostęp do Wi-Fi, miejsca dla rowerów i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, to jeden z głównych elementów największego projektu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. W ramach projektu, do 2023 roku 80 proc. taboru przewoźnika ma zostać zmodernizowane lub wymienione na nowe, co pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo, punktualność i komfort podróży.
ABB dostarcza technologie dla sektora kolejowego od ponad 100 lat. Firma produkuje komponenty i podsystemy dla infrastruktury i taboru kolejowego w sieciach miejskich, międzymiastowych i kolei dużych prędkości. Dla swojej globalnej zainstalowanej bazy ABB świadczy również usługi serwisowe przez cały okres eksploatacji, łącznie z konserwacją i retrofitem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.