Stadler nie zwalnia tempa. Koleje Austriackie (ÖBB) podpiszą z nim mu umowę ramową na dostawę do 120 pociągów bateryjnych Flirt Akku.
Nowe Flirty z akumuatorami mają zastąpić obecną flotę pojazdów dieslowych austriackiego przewoźnika na liniach niezelektryfikowanych w zachodniej Austrii. Podpisanie umowy ramowej wraz z pierwszym zamówieniem na 16 pojazdów spodziewane jest jesienią.
Stadler potwierdził, że dostarczy Flirty Akku. Wcześniej niemiecki region Szlezwig-Holsztyn zamówił aż 55 bateryjne dwuczłonowe zespoły trakcyjne Stadlera.
Jeden z nich został zaprezentowany na targach Innotrans. Miały ruszyć na tory w połowie tego roku, ale dostawa jest opóźniona; ich wejście do ruchu Stadler zapowiada jednak jeszcze w tym roku.
Flirty dla Niemiec wyposażone w klasyczny pantograf, aby mogły korzystać z sieci trakcyjnej. Za jej pomocą będzie możliwość ładowania baterii litowo-jonowych, które w pojeździe umieszczono dosłownie wszędzie tam, gdzie było można – pod podłogą i na dachu. Baterie będą ładowane także energią pochodzącą z hamowania pojazdu. Oprócz tego 44 pociągi zamówił Palatynat a 14 kolejnych - Deutsche Bahn.