Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. KM

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10
fot. KM
Po zawarciu umowy ramowej na dostawy 50 Flirtów i umów wykonawczych na łącznie 25 jednostek, Koleje Mazowieckie podpisują kolejną umowę ze Stadlerem Polska. Tym razem KM zamawiają 15 pięcioczłonowych Flirtów z opcją na dostawy 10 kolejnych. Wartość nowej umowy to ponad 1.6 mld złotych, a kontrakt zostanie zrealizowany m.in. dzięki dofinansowaniu z funduszy unijnych, którego łączna wartość wynosi niemal 390 mln złotych.

Umowa na dostawy łącznie 25 pojazdów Flirt najnowszej generacji wraz z usługą ich 18-letniego utrzymania została podpisana 4 lipca w Warszawie przez przedstawicieli Kolei Mazowieckich: Roberta Stępnia i Czesława Sulimę oraz przedstawicieli Stadlera: Philippa Brunnera oraz Arkadiusza Świerkota. Jej zawarcie było możliwe dzięki uzyskaniu funduszy unijnych – Koleje Mazowieckie otrzymały dofinansowanie w wysokości 242 618 065,50 zł z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 na zakup 15 pociągów elektrycznych oraz w wysokości 143 667 785,89 zł z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na zakup 10 kolejnych jednostek. Chodzi o inną umowę, niż ta na 50 pociągów, którą opisaliśmy tutaj.

Pojazdy z zamówienia podstawowego będą obsługiwały połączenia na terenie województwa mazowieckiego realizowane na w pełni zmodernizowanej sieci TEN-T - transeuropejskiej sieci transportowej. Realizacja opcji pozwoli na rozwój oferty przewozowej Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na trasach: Warszawa – Płock, Warszawa – Otwock i Warszawa – Sochaczew.

40 Flirtów na pewno dotrze na Mazowsze. 35 może być domówionych

– W 2018 roku zawarliśmy umowę na zakup 61 Flirtów. W tym roku podpisaliśmy już umowy na zakup łącznie 75 nowych pojazdów (mowa o dwóch umowach ramowych ze Stadlerem, z których na razie pewna jest produkcja 40 pojazdów). Te inwestycje są możliwe dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków unijnych. To właśnie dzięki nim jest możliwy dynamiczny rozwój Kolei Mazowieckich. Takie inwestycje są najlepszym dowodem na to, że spółka to nowoczesny przewoźnik kolejowy gwarantujący wysoką jakość świadczonych usług transportowych – podkreśla Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Nowe pojazdy dla Kolei Mazowieckich, podobnie jak jednostki z poprzednich zamówień, zostaną wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska.

Philipp Brunner, członek zarządu Stadlera i wiceprezes wykonawczy dywizji Europa Centralna, podkreśla wieloletnią, udaną współpracę z mazowieckim przewoźnikem.

– Cieszę się, że możemy dziś podpisać kolejną umowę z Kolejami Mazowieckimi na dostawy 15 pojazdów Flirt i wesprzeć naszego Klienta w konsekwentnym dążeniu do zapewnienia najwyższej jakości usług przewozowych na Mazowszu. Wliczając umowy podpisane w ubiegłym tygodniu nasz siedlecki zakład ma już zamówienia na 40 pojazdów. Zakładając realizację obu umów w pełnym zakresie, wyprodukujemy dla Kolei Mazowieckich w kolejnych latach aż 75 pięcioczłonowych pociągów Flirt najnowszej generacji –powiedział Philipp Brunner, członek zarządu Grupy Stadler i wiceprezes wykonawczy dywizji Europa Centralna.

Gigantyczne zakupy Kolei Mazowieckich

Jeśli wszystkie umowy zostaną zrealizowane, to okaże się, że na Mazowszu kursować będzie 136 Flirtów najnowszej generacji (łącznie z 61 sztukami, które już jeżdżą po Mazowszu i z 75 które Mazowsze planuje zamówić). Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Koleje Mazowieckie zamówiły także partię 16 dwuczłonowych ezetów do obsługi węzła radomskiego. Na razie nie wiemy natomiast jakie będą losy przetargu na akumulatorowe jednostki.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK wybierze firmy do budowy dróg wokół lotniska

Infrastruktura

CPK wybierze firmy do budowy dróg wokół lotniska

Elżbieta Pałys 04 lipca 2024

Olsztyn szykuje większy wakacyjny remont torowiska tramwajowego

Zintegrowany transport

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Hiszpania: Alstom pokazał wizualizacje nowych jednostek Coradia Stream

Tabor i technika

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Zobacz również:

CPK wybierze firmy do budowy dróg wokół lotniska

Infrastruktura

CPK wybierze firmy do budowy dróg wokół lotniska

Elżbieta Pałys 04 lipca 2024

Olsztyn szykuje większy wakacyjny remont torowiska tramwajowego

Zintegrowany transport

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Hiszpania: Alstom pokazał wizualizacje nowych jednostek Coradia Stream

Tabor i technika

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5