Po prezentacji wodorowego Flirta H2 dla amerykańskiego klienta podczas berlińskich targów Stadler rozpoczął testowanie zeroemisyjnego pojazdu na szwajcarskich torach. Pojazd ma trafić do San Bernardino w USA w połowie 2023 roku.
Obecnie pojazd tankowany jest wodorem na stacji Hemishofen tuż przy granicy z Niemcami. Tam wyjeżdża na niezelektryfikowaną linię, gdzie sprawdzane są urządzenia i systemy nigdy wcześniej niemontowane we Flirtach Stadlera. Za kilka miesięcy pojazd ma być załadowany na statek i przewieziony do USA, gdzie rozpoczną się kolejne jego testy, które pozwolą uzyskać mu tamtejszą homologację.
Stadler i zamawiający chcą, by pociąg rozpoczął kursy komercyjne w 2024 roku. Będzie można się nim przejechać na 15-kilometrowej linii kolejowej łączącej centrum San Bernardino z Uniwersytetem Redlands. Prędkość maksymalna pojazdu to prawie 130 km/h (79 mph).
Stadler podkreśla, że będzie to pierwszy w historii pociąg napędzany wodorem, który zostanie oddany do użytku w Stanach Zjednoczonych. Oprócz tego pojazdu, na zamówienie SBCTA Stadler zbudował też trzy spalinowe Flirty,
które są już w USA.O wodorowym pojeździe Stadlera sporo pisaliśmy podczas targów Innotrans 2022 w Berlinie.
Tutaj można o tym przeczytać.