Na torze testowym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie rozpoczęły się testy nowego Flirta wyposażonego w pomocnicze baterie. Stadler wyprodukował go w ramach kontraktu na 30 jednostek dla włoskiej grupy FNM.
Jak informuje rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska, kontrakt ramowy zawarty między Stadlerem a FNM przewiduje dostawę 50 pojazdów, w ramach pierwszej umowy wykonawczej włoski przewoźnik zamówił 30 jednostek.
Jednostki będą wykorzystywane przez należącego do grupy FNM przewoźnika Ferrovienord do obsługi linii regionalnych na terenie Lombardii.
Aktualnie w produkcji w Siedlcach jest pięć pojazdów, z czego pierwszy przechodzi testy typu na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. - Flirt FNM to pojazd trójczłonowy wyposażony w silnik spalinowy najnowszej generacji a także w pomocnicze baterie – dzięki temu tam, gdzie nie jest wskazane używanie silników diesla – np. na stacjach, maszynista będzie mógł uruchomić napęd elektryczny –
informuje przedstawicielka producenta.
Trzyczłonowe pojazdy o długości 66,8 m pomieszczą 328 podróżnych, w tym 168 na miejscach siedzących. Będą mogły rozwijać prędkość do 140 km/h.
Wyposażenie dla pasażerów obejmuje wi-fi, porty USB i gniazdka elektryczne. Przekazanie pojazdów do FNM jest planowane w 2022 roku po zakończeniu testów i otrzymaniu dopuszczenia do eksploatacji.