Stadler wyprodukuje i dostarczy pięć nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych dla szwajcarskiego ośrodka narciarskiego Zermatt/Gornergrat Bahn (GGB). Zaprojektowało je słynne studio Pininfarina.
Umowa zawarta w 2019 roku z grupą BVZ, do której należy GGB, przewiduje że pierwsi goście skorzystają z nowych wagonów w 2022 roku. Jej wartość to 45 milionów franków. Nowe pociągi uzupełnią flotę pojazdów GGB, z których część ma już aż 60 lat. Otrzymały nazwę POLARIS (POPular Landscape Railway In Switzerland) i będą wozić pasażerów do Gornergrat oferując komfortową podróż alpejską trasą widokową biegnącą vis-a-vis najpiękniejszej góry Szwajcarii, Matterhornu.
Od projektantów Ferrari
Jak informuje rzeczniczka polskiego Stadlera Marta Jarosińska, pociągi zostały zaprojektowane przez włoskie studio projektowe Pininfarina, współpracujące z wielkimi markami samochodowymi, takimi jak np. Ferrari. Wagony pociągów powstają w Stadler Środa, polskim zakładzie Stadlera.
Nowe pociągi pomieszczą do 120 pasażerów na miejscach siedzących oraz dodatkowe 100 osób na miejscach stojących. Przewidziano w nich również przestrzeń na dwa wózki dla osób o ograniczonej mobilności. Pojazdy o niskopodłogowych wejściach będą wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, a w wielofunkcyjnych przedziałach zaplanowano miejsce do przewożenia sprzętu do sportów zimowych i rowerów.
Z polskiej fabryki StadleraWagony pociągów powstają w Stadler Środa, polskim zakładzie Stadlera. – Zawarta umowa umacnia pozycję firmy Stadler jako światowego lidera w produkcji pojazdów z napędem zębatym –
podkreśla Jarosińska.
Stadler od dziesiątek lat specjalizuje się w budowie „szytych na miarę” zespołów trakcyjnych dla linii wąskotorowych czy kolei zębatej. Takie zamówienie
zdobył np. w tym roku we Włoszech.