Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Stadler Rail Group w Polsce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Questia Sp. z o.o., 13 marca 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Stadler Rail Group w Polsce
Firma Stadler potwierdza swoje zainteresowanie inwestycjami w Polsce. Firma zamierza montować w Polsce niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT oraz produkować pudła aluminiowe.

W przeciągu niespełna półtora roku od czasu wprowadzenia pojazdów FLIRT do eksploatacji Stadler sprzedał 185 pojazdów reprezentujących najnowszą technologię dostępną na rynkach światowych, m.in. na Węgry, do Włoch i Szwajcarii
Stadler Rail Group to jeden z czołowych europejskich producentów pojazdów szynowych, specjalizujący się w zamówieniach projektowanych na konkretne potrzeby odbiorcy.
Firma Stadler Rail Group zajmuje się projektowaniem, konstruowaniem i produkowaniem pojazdów szynowych dla regionalnego i miejskiego ruchu kolejowego, a także oferuje usługi serwisowe Life Cycle Support - całkowitego kosztu zakupu i eksploatacji. Najbardziej znanymi pojazdami grupy Stadler Rail i cieszącymi się dużym powodzeniem na całym świecie, są pojazdy przegubowe GTW. Kolejna specjalność firmy to pojazdy typu Regio Shuttle RS1 oraz najnowsze rozwiązanie dla szybkiej kolei miejskiej, czyli pojazd typu FLIRT - Flinker Leichter Innovativer Regional Triebwagen - Szybki Lekki Nowoczesny Pojazd Regionalny. Jako jedyna firma na świecie Stadler produkuje pociągi z napędem na koło zębate.
Stadler Rail Group w ostatnich latach, w fazie dużych restrukturyzacji w branży pojazdów szynowych, zdobył uznanie na rynku jako oferent i integrator systemów kolejowych. Stadler, jako średniej wielkości przedsiębiorstwo, stawia na technologiczną i finansową niezależność.
Firma Stadler była i jest producentem niszowym w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, stawiającym na pierwszym miejscu potrzeby i życzenia swoich klientów na całym świecie. Poza rodzimymi rynkami Szwajcarii i Niemiec, liczne pojazdy Stadlera są obecne także w Austrii, Finlandii, we Francji, Hiszpanii, we Włoszech, Holandii, na Słowacji i w Grecji a także w USA i Australii.
Obrót Stadler Rail Group w 2005 r. wyniósł 600 mln CHF (388 mln euro), co w porównaniu z rokiem 2004 stanowi ponad 36%-owy wzrost (z 440 mln CHF). Został on wypracowany przez niespełna półtora tysiąca pracowników. Spodziewany obrót w roku 2006 wyniesie ok. 740 mln CHF.
Grupa Stadler Rail zamierza inwestować na polskim rynku. Rozbudowana sieć kolei, pojawiające się możliwości finansowania wymiany taboru kolejowego na nowoczesny, wykwalifikowana kadra - to tylko niektóre atuty Polski. Dlatego Stadler planuje założenie własnego zakładu w Polsce, który oprócz montażu końcowego nowych pojazdów umożliwiałby także produkcję pudeł aluminiowych, czyli karoserii pojazdów szynowych.
Firma chciałaby zainwestować w Siedlcach. Zaplanowano inwestycje rzędu ok. 12 mln euro (po 6 mln euro na montaż końcowy i produkcję pudeł aluminiowych). Docelowo ten zakład Stadlera mógłby zatrudniać i przeszkalać do 400 osób. Stadler Polska AG mogłaby produkować pudła aluminiowe dla potrzeb własnych oraz jako dostawca z przeznaczeniem na niektóre rynki europejskie.
Uruchomienie produkcji w Siedlcach będzie też oznaczało kontrakty dla lokalnych poddostawców. Fabryka w Siedlcach mogłaby montować 2 pociągi typu FLIRT na miesiąc oraz produkować ok. 10 pudeł aluminiowych w miesiącu .
Jednak dla uruchomienia tej inwestycji konieczny jest pozytywny impuls, czyli pozyskanie przez firmę pierwszego zlecenia w Polsce. W tej chwili Stadler uczestniczy w przetargu na dostawę 14 pociągów dla Kolei Mazowieckich i Śląska.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5