Firma Stadler potwierdza swoje zainteresowanie inwestycjami w Polsce. Firma zamierza montować w Polsce niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT oraz produkować pudła aluminiowe.
W przeciągu niespełna półtora roku od czasu wprowadzenia pojazdów FLIRT do eksploatacji Stadler sprzedał 185 pojazdów reprezentujących najnowszą technologię dostępną na rynkach światowych, m.in. na Węgry, do Włoch i Szwajcarii
Stadler Rail Group to jeden z czołowych europejskich producentów pojazdów szynowych, specjalizujący się w zamówieniach projektowanych na konkretne potrzeby odbiorcy.
Firma Stadler Rail Group zajmuje się projektowaniem, konstruowaniem i produkowaniem pojazdów szynowych dla regionalnego i miejskiego ruchu kolejowego, a także oferuje usługi serwisowe Life Cycle Support - całkowitego kosztu zakupu i eksploatacji. Najbardziej znanymi pojazdami grupy Stadler Rail i cieszącymi się dużym powodzeniem na całym świecie, są pojazdy przegubowe GTW. Kolejna specjalność firmy to pojazdy typu Regio Shuttle RS1 oraz najnowsze rozwiązanie dla szybkiej kolei miejskiej, czyli pojazd typu FLIRT - Flinker Leichter Innovativer Regional Triebwagen - Szybki Lekki Nowoczesny Pojazd Regionalny. Jako jedyna firma na świecie Stadler produkuje pociągi z napędem na koło zębate.
Stadler Rail Group w ostatnich latach, w fazie dużych restrukturyzacji w branży pojazdów szynowych, zdobył uznanie na rynku jako oferent i integrator systemów kolejowych. Stadler, jako średniej wielkości przedsiębiorstwo, stawia na technologiczną i finansową niezależność.
Firma Stadler była i jest producentem niszowym w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, stawiającym na pierwszym miejscu potrzeby i życzenia swoich klientów na całym świecie. Poza rodzimymi rynkami Szwajcarii i Niemiec, liczne pojazdy Stadlera są obecne także w Austrii, Finlandii, we Francji, Hiszpanii, we Włoszech, Holandii, na Słowacji i w Grecji a także w USA i Australii.
Obrót Stadler Rail Group w 2005 r. wyniósł 600 mln CHF (388 mln euro), co w porównaniu z rokiem 2004 stanowi ponad 36%-owy wzrost (z 440 mln CHF). Został on wypracowany przez niespełna półtora tysiąca pracowników. Spodziewany obrót w roku 2006 wyniesie ok. 740 mln CHF.
Grupa Stadler Rail zamierza inwestować na polskim rynku. Rozbudowana sieć kolei, pojawiające się możliwości finansowania wymiany taboru kolejowego na nowoczesny, wykwalifikowana kadra - to tylko niektóre atuty Polski. Dlatego Stadler planuje założenie własnego zakładu w Polsce, który oprócz montażu końcowego nowych pojazdów umożliwiałby także produkcję pudeł aluminiowych, czyli karoserii pojazdów szynowych.
Firma chciałaby zainwestować w Siedlcach. Zaplanowano inwestycje rzędu ok. 12 mln euro (po 6 mln euro na montaż końcowy i produkcję pudeł aluminiowych). Docelowo ten zakład Stadlera mógłby zatrudniać i przeszkalać do 400 osób. Stadler Polska AG mogłaby produkować pudła aluminiowe dla potrzeb własnych oraz jako dostawca z przeznaczeniem na niektóre rynki europejskie.
Uruchomienie produkcji w Siedlcach będzie też oznaczało kontrakty dla lokalnych poddostawców. Fabryka w Siedlcach mogłaby montować 2 pociągi typu FLIRT na miesiąc oraz produkować ok. 10 pudeł aluminiowych w miesiącu .
Jednak dla uruchomienia tej inwestycji konieczny jest pozytywny impuls, czyli pozyskanie przez firmę pierwszego zlecenia w Polsce. W tej chwili Stadler uczestniczy w przetargu na dostawę 14 pociągów dla Kolei Mazowieckich i Śląska.