Elektryczny zespół trakcyjny Kiss dla Kolei Słoweńskich wyprodukowany przez Stadler Polska zdobył nagrodę im. Ernesta Malinowskiego w kategorii „Tabor Szynowy" na targach Trako. - Nagroda podsumowuje 15 lat Stadlera w Polsce - mówi członek zarządu spółki Arkadiusz Świerkot.
Nagrodę im. Ernesta Malinowskiego w kategorii „Tabor Szynowy i jego elementy” otrzymała firma: Stadler Rail Management AG za piętrowy
elektryczny zespół trakcyjny Kiss dla Kolei Słoweńskich wyprodukowany przez Stadler Polska Sp. z o.o. w Siedlcach.
Kapituła konkursu uwzględniła m. in. stopień skomplikowania samej umowy, która obejmowała trzy rodzaje pojazdów: pociągi piętrowe, jednopoziome elektryczne oraz spalinowe. Klient wymagał, żeby wszystkie pojazdy mogły łączyć się ze sobą i jeździć w trakcji wielokrotnej.
Nagroda podsumowuje 15 lat Stadlera w Polsce
Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska nie ukrywa dumy z wyróżnienia dla siedleckiej spółki. - Najbardziej prestiżowa nagroda na targach Trako im. Ernesta Malinowskiego została nam przyznała za pociąg Kiss wybudowany dla Kolei Słoweńskich - wyjaśnia dodając, że to nagroda dla wszystkich 1200 pracowników przedsiębiorstwa.
- To pierwszy projekt w którym Stadler Polska dostarcza tak skomplikowany pojazd, ale liczymy na to, że nie ostatni - i będziemy mogli dostarczyć "piętrusy" z Siedlec również polskim operatorom - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Arkadiusz Świerkot. - To dowód na to, że Stadler Polska jest traktowany równorzednie w ramach Grupy Stadler w stosunku do zakładów w Szwajcarii czy Niemczech. Stworzyliśmy tu kompetencje, które przekonują naszego właściciela do przyznawania nam takich zleceń. Nie jesteśmy jedynie elementem w łańcuchu Stadlera, tylko pełnoprawną jednostką - podkreślił.
Pojazd dobry również dla polskiego rynku
- To jest pojazd bardzo zbliżony do polskich wymagań. Operuje na tym samym napięciu 3kV, które znajdziemy w sumie w Polsce, Słownenii, Belgii i w Czechach. Ten pojazd jest w stanie być eksploatowany na polskiej sieci praktycznie bez zmian. To pierwszy Kiss wykonany w tej technologii - mówi przedstawiciel Stadlera.
Stadler jest zainteresowany przetargiem PKP Intercity na dostawę pociągów piętrowych, choć jak podkreśla Arkadiusz Świerkot, dotyczy ono trochę innego taboru, w układzie push-pull; pociąg dla Kolei Słoweńskich jest składem zespolonym, z napędem rozproszonym. Zdaniem przedstawiciela Stadlera, producent spełnia warunki uczestnictwa w przetargu i złoży o to wniosek do Intercity.
Informację o wszystkich laureatach konkursów branżowych Trako
można znaleźć tutaj.