Koleje Serbskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 18 regionalnych zespołów trakcyjnych zdolnych poruszać się z prędkością 160 km/h.
Serbscy kolejarze otrzymają 18 elektrycznych zespołów trakcyjnych w konfiguracji czterowagonowej. Serbowie zapłacą za pojazdy 112,3 milionów euro. Dla Polski informacja jest o tyle dobra, że propozycję handlową składał w tym konkursie ofert zakład Stadler Polska, a więc dostawy podejmie się zakład w Siedlcach na Mazowszu. Można przy tym zapewne liczyć na wsparcie innych polskich firm kooperujących z polskim Stadlerem.
W przetargu brał udział także Alstom i Hitachi Rail, jednak to oferta Stadlera okazała się być najlepszą. Koleje Serbskie mają już doświadczenie w eksploatacji pojazdów Flirt III. W latach 2014 i 2015 Stadler dostarczył 21 takich pojazdów do Serbii.
Ponadto w 2021 roku Koleje Serbskie kupiły z rynku wtórnego
3 piętrowe zespoły trakcyjne Kiss, które jeszcze wiosną mają rozpocząć obsługę linii z Belgradu do Nowego Sadu, z prędkością 200 km/h. Wcześniej te pojazdy kursowały w Westbahn, w Austrii.