Stadler, w ramach kontraktu na dostawę 61 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich, zakończył budowę hali obsługowej w Sochaczewie. Będzie tu wykonywać przeglądy i naprawy poziomu od P1 do P3. Wartość inwestycji wyniosła 22 mln zł.
25 pracowników nowego obiektu zbudowanego na terenie należącym do Kolei Mazowieckich w Sochaczewie, będzie zajmować się najnowszymi zespołami trakcyjnymi Stadlera – 5-członowymi Flirtami 3, których KM kupiło 61, a dostarczono na razie połowę z nich.
Hala długa na ponad 100 metrów
Nowa hala ma 108 metrów długości oraz dwa tory obsługowe. Zaopatrzono ją w nowoczesne urządzenia do pracy na dachach pojazdów, gdzie znajduje się większość osprzętu elektrycznego, a także systemy przeciwupadkowe. Na teren hali wpychane są za pomocą pojazdów manewrowych należących do Kolei Mazowieckich. W obiekcie nie ma sieci trakcyjnej. To, zdaniem Stadlera, rozwiązanie tańsze i lepsze, ponieważ wszystkie najważniejsze elektryczne podzespoły pojazdu i tak można sprawdzić za pomocą tzw. „przyłącza depo”.
Odfekalnianie pojazdów oraz ich mycie będzie odbywać się po sąsiedzku – w starszych obiektach Kolei Mazowieckich. Obok nowej hali Stadlera znajduje się jeszcze rezerwa terenu na inną dwutorową halę. Teren jest własnością Kolei Mazowieckich i jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie mógł być wykorzystany do obsługi taboru, który zostanie zakupiony w przyszłości.
– Model współpracy producenta z przewoźnikiem, w ramach którego to producent serwisuje dostarczone pojazdy, sprawdza się bardzo dobrze – pociągi są sprawne technicznie i właściwie przygotowane do eksploatacji, przewoźnik może prowadzić efektywną działalność przewozową, a pasażerowie podróżują bez zakłóceń. Od lat prowadzimy utrzymanie pojazdów Flirt dostarczonych w ramach zamówienia z 2006, jak i najnowszych pojazdów trzeciej generacji. Cieszymy się, że będziemy mogli wykonywać naszą pracę w nowoczesnym, komfortowym obiekcie. Jestem przekonany, że efektem będą najwyższe wskaźniki niezawodności floty pojazdów Flirt należących do KM, przekładające się na komfort pasażerów i wyniki przewozowe przewoźnika – podkreśla Marcin Polit, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.
– Inwestujemy nie tylko w nowoczesne pojazdy, ale także w nasze zaplecza techniczne, m.in. modernizując sekcje napraw i eksploatacji taboru. Otwarcie tej hali to także kolejny dowód na to, że współpraca Kolei Mazowieckich z firmą Stadler jest naprawdę udana. Cieszę się że ten kluczowy dla utrzymania naszych najnowszych pojazdów obiekt udało się wybudować w niewiele ponad 12 miesięcy. Dla naszego partnera, firmy Stadler, z pewnością było to ogromne wyzwanie, m.in. z powodu pandemii Covid-19 i związanych z nią utrudnień. Dziękuję bardzo za sprawną realizację tego projektu – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich. W Sochaczewie obecny był także szef Stadlera, Peter Spuhler.
Spuhler: hala serwisowa w rocznicę 15 lat Stadlera w Polsce
– Współpraca z władzami regionu oraz naszym Klientem – Kolejami Mazowieckimi trwa już 16 lat. Spółka Stadler Polska założona w związku z otrzymaniem pierwszego zamówienia z Mazowsza świętuje w tym roku 15-lecie istnienia. Nasza kolejna inwestycja – nowoczesna hala serwisowa, którą mam dziś przyjemność otwierać wspólnie z naszymi Partnerami jest kolejnym krokiem w umacnianiu naszej obecności tutaj. Bardzo dziękuję władzom samorządowym Mazowsza oraz Kolejom Mazowieckim za owocną współpracę przez te wszystkie lata. Dzięki temu Stadler może rozwijać się w Polsce, tworzyć atrakcyjne miejsca pracy, rozwijać sieć lokalnych dostawców i partnerów, budując wartość dodaną dla regionu i branży – powiedział Peter Spuhler, prezes zarządu, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Stadler.
– Nowoczesna hala utrzymaniowo-naprawcza to kolejny efekt współpracy pomiędzy samorządem województwa, spółką Koleje Mazowieckie i firmą Stadler. W ciągu niespełna roku powstał nowoczesny obiekt, który będzie idealnym zapleczem dla taboru Kolei Mazowieckich. A warto nadmienić, że nasze pociągi, którymi codziennie dojeżdżają do stolicy tysiące mieszkańców Mazowsza, to również jedne z najnowocześniejszych w kraju. Obecnie spółka Koleje Mazowieckie realizuje największy projekt w historii spółek kolejowych wart ponad 2 mld złotych. Przed nami dostawa ostatniej partii 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT – podsumowuje marszałek Adam Struzik.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.