Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler ma własny system sterowania ETCS. Jako pierwsze otrzymają go Flirty dla BLS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler ma własny system sterowania ETCS. Jako pierwsze otrzymają go Flirty dla BLS
Fot. Stadler
Guardia – urządzenia europejskiego pokładowego systemu sterowania pociągiem ETCS opracowane przez firmę Stadler i joint venture Angelstar – zostaną po raz pierwszy wykorzystane w nowych pojazdach typu Flirt dla przewoźnika BLS – poinformował producent, dla którego to znaczący kamień milowy w rozwoju nowej gałęzi działalności – techniki sygnalizacji.

Pokładowy system sterowania pociągiem o nazwie Guardia firmy Stadler zostanie wykorzystany w nowych pojazdach typu Flirt produkowanych dla szwajcarskiego przewoźnika kolejowego BLS. Tym samym nowy produkt zostanie po raz pierwszy zastosowany w Szwajcarii w dużej serii zespołów trakcyjnych. Jak informuje Stadler, Guardia składa się z instalowanych w pojeździe urządzeń oraz oprogramowania. System wyświetla maszyniście pozycję, prędkość oraz inne dane i przekazuje je do Radiowego Centrum Sterowania (RBC). Jednocześnie z RBC odbierane są komunikaty, takie jak zezwolenie na jazdę, limit prędkości i informacje na temat szlaku.

Wprowadzenie na rynek pokładowego systemu ETCS Guardia to istotny punkt w historii rozwoju firmy Stadler, bo oznacza otwarcie nowego obszaru działalności. – Bardzo się cieszymy, że możemy wyposażyć pojazdy BLS w nasz własny system sterowania pociągiem. Możliwość zaoferowania klientom rozwiązań z zakresu sygnalizacji jest dla nas bardzo istotna z punktu widzenia zachowania niezależności firmy i stanowi znaczący krok w kierunku jej dygitalizacji – powiedział Alexandre Gret, szef działu sygnalizacji w firmie Stadler cytowany w komunikacie.

Nowy kierunek dla Stadlera 

– Guardia zapewni naszym pojazdom Flirt dla BLS innowacyjny, niezawodny i uniwersalny system samoczynnego hamowania pociągu, a także da możliwość optymalizacji kosztów użytkowania systemu, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu dostępności pojazdów. Będzie to, obok aspektu bezpieczeństwa, bezpośrednia korzyść dla naszych klientów – podkreśla Stefan Maurer, kierownik projektu BLS w firmie Stadler.

Stadler zdecydował się zainwestować w technikę sygnalizacji w 2016 roku. Jego deklarowanym celem jest opracowanie kolejnego istotnego komponentu nowoczesnego pociągu, a tym samym zwiększenie niezależności przedsiębiorstwa od dostawców tego typu urządzeń. W ramach rozwoju nowej gałęzi działalności utworzono wspólnie z włoskim producentem systemów samoczynnego hamowania pojazdów – firmą Mermec – spółkę joint venture o nazwie Angelstar. Stadler utworzył także nowy oddział inżynieryjny w miejscowości Wallisellen w Szwajcarii.

ETCS to Europejski System Sterowania Pociągiem, który opisuje europejski standard samoczynnego hamowania pociągu przy założeniu ujednolicenia go na wszystkich europejskich szlakach kolejowych. W ramach joint venture utworzonego z firmą Mermec specjalizującą się w zakresie systemów sterowania, Stadler oferuje własne rozwiązanie dla pokładowego systemu ETCS w postaci systemu Guardia. Opracowany całkowicie od podstaw system jest obecnie w fazie testów i homologacji w Szwajcarii. Będzie jednocześnie testowany i wprowadzany w kilku krajach w Europie.

Eksploatacja od 2021 roku


W ten sposób pojazdy FLIRT BLS zostaną wyposażone w najnowsze urządzenia ETCS poziomu 2 (wersja 3.4.0). Za pomocą cyfrowych urządzeń łączności radiowej (GSM-R) system sterowania ruchem pociągu ETCS poziomu 2. śledzi ruch pojazdu w Radiowym Centrum Sterowania (RBC), a dzięki sprawdzonym urządzeniom sygnalizacji odpowiadającym poziomowi bezpieczeństwa SIL-4 spełnia najwyższe standardy w tym zakresie. Komputer pokładowy (EVC) monitoruje wymianę danych, przygotowuje komunikaty wyświetlane maszyniście i wyznacza dynamiczne profile prędkości. Wszystkie pociągi regularnie przekazują do RBC swoją dokładną pozycję i kierunek jazdy. Pojazd stale otrzymuje komunikaty takie jak informacja o zajętości toru, limit prędkości, czy informacje na temat odcinka jazdy – informuje Stadler.

W styczniu bieżącego roku firma BLS zamówiła w firmie Stadler 52 pojazdy typu Flirt najnowszej generacji z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne 90 jednostek. Szeroko zakrojone testy homologacyjne rozpoczną się w połowie 2019 r., a w latach 2021–2025 pociągi będą systematycznie przekazywane do eksploatacji.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5