Stadler podpisał kontrakt z DB Netz na dostawę 80 zestawów ETCS Guardia swojej produkcji do pojazdów utrzymania należących do spółki. Guardię mają już nowe Flirty PKP Intercity i Kolei Mazowieckich.
Cała baza pojazdów niemieckiej spółki DB Netz jest bardzo duża i odpowiada za utrzymanie, diagnostykę i bieżące naprawy większości bardzo dużej sieci kolejowej w tym kraju. Zarządca zdecydował, że w ramach przeglądów pojazdów będą one wyposażane w system ETCS. Guardia jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że może płynnie przełączać się między niemieckim systemem bezpieczeństwa LZB a ETCS, podobnie jak ma to miejsce w Polsce, np. w pociągach Flirt Kolei Mazowieckich, gdzie obsługuje zarówno SHPm, jak i ETCS, np. na linii Warszawa – Działdowo, z płynnym przełączeniem się pomiędzy systemami.
System Guardia będzie zabudowany na ośmiu typach pojazdów utrzymania. DB może podjąć decyzję o montażu urządzeń na kolejnych 72 pojazdach. Stadler podkreśla, że ma już doświadczenia z Guardią. System jest zamontowany w spalinowym zespole trakcyjnym serii 605, przeznaczonym do testów nowych technologii (
był prezentowany podczas Innotrans), był też montowany na dwóch lokomotywach serii 605, podczas pilotażu systemu. Guardia w pojazdach dla DB Netz będzie obsługiwać wersję 3.6.0 systemu ETCS. Stadler przypomina, że Guardia została dopuszczona do eksploatacji w Szwajcarii, Niemczech, Polsce, na Węgrzech, w Słowenii i w Holandii.
– Jesteśmy bardzo dumni z obsługi tego przyszłościowego zamówienia dla Deutsche Bahn. Decyzja ta odzwierciedla zaufanie do rozwiązania Guardia firmy Stadler, które zostało przetestowane podczas projektu pilotażowego. Poprzez doposażenie w pojazdy do utrzymania infrastruktury i obsługi torów, wnosimy ważny wkład w cyfryzację niemieckiej sieci kolejowej – powiedział Marc Trippel, szef oddziału signalingu w Stadlerze.