Partnerzy serwisu:
Biznes

Stadler i Newag wyprodukują 20 ezetów dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
28-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

PKP Intercity wybrało ofertę konsorcjum Stadler Polska i Newag w przetargu na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł. Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce.

Szwajcarsko-polskie konsorcjum zaproponowało za realizację tego zamówienia: 1 156 200 000 zł brutto za dostawę pociągów oraz a 464 940 000 zł brutto za 15-letni serwis pojazdów. W ramach prowadzonego postępowania wpłynęły łącznie cztery oferty. Pozostałe złożyli: Pesa Bydgoszcz żądając 1 316 100 000 złotych brutto za pojazdy i 255 717 000 zł brutto za utrzymanie, CAF złożył ofertę wartą 1 270 060 160 złotych netto (przy ocenie będzie dodany podatek VAT) za pojazdy i 184 684 500 złotych brutto za utrzymanie, a ZNTK Mińsk Mazowiecki 1 316 100 000 złotych brutto za pojazdy (tyle samo co Pesa) i 121 401 000 złotych brutto za ich utrzymanie. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" dwie z tych ofert zostały odrzucone, a jedna wykluczona.

Komisja przetargowa, przy ocenie brała pod uwagę sumaryczną cenę – koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu.

Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity kursować będą na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Kutno i Poznań). Pociągi będą rozwijały prędkości nie mniejszą niż 160 km/h, spełniając wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS).

– Realizacja projektu przyczyni się do usprawnienia komunikacji pomiędzy dużymi miastami w całej Polsce oraz do zwiększenia komfortu, skrócenia czasu podróży i dostępu osób niepełnosprawnych do transportu kolejowego – podkreślił Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. 

W historii PKP Intercity to kolejny duży projekt inwestycyjny. 23 sierpnia br. przewoźnik rozpoczął drugi etap inwestycji, ogłaszając przetarg na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Składy kursować będą w relacjach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Tabor i technika

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Łukasz Malinowski 25 lutego 2025

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Tabor i technika

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Stadler: Dostawa pierwszego EuroDuala na Wyspy Brytyjskie coraz bliżej

Tabor i technika

Zobacz również:

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Tabor i technika

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Łukasz Malinowski 23 stycznia 2025

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Infrastruktura

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Łukasz Malinowski 29 stycznia 2025

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Tabor i technika

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Roman Czubiński 18 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Tabor i technika

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Łukasz Malinowski 25 lutego 2025

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Tabor i technika

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Stadler: Dostawa pierwszego EuroDuala na Wyspy Brytyjskie coraz bliżej

Tabor i technika

Zobacz również:

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Tabor i technika

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Łukasz Malinowski 23 stycznia 2025

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Infrastruktura

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Łukasz Malinowski 29 stycznia 2025

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Tabor i technika

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Roman Czubiński 18 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5