W listopadzie zeszłego roku FNM podpisał umowę ramową ze Stadlerem na dostawy do 50 pojazdów spalinowo-elektrycnych dla Lombardii. Podczas targów kolejowych Expo Ferroviaria w Mediolanie firmy zaprezentowały model wnętrza pociągu.
Umowa zakłada dostawy do 50 spalinowo-elektrycznych Flirtów. Pierwszy kontrakt realizacyjny obejmuje 30 pojazdów. Jednostki będą wykorzystywane przez Ferrovienord do obsługi linii regionalnych na terenie Lombardii.
W czasie odbywających się w Mediolanie targów Expo Ferroviaria 2019 obejrzeć będzie można naturalnych rozmiarów model wnętrza pojazdu. Pierwsza jednostka ma zostać dostarczona do przewoźnika pod koniec 2021 r.
Trzyczłonowe pojazdy o długości 66,8 m pomieszczą 328 podróżnych, w tym 168 na miejscach siedzących. Będą mogły rozwijać prędkość do 140 km/h. Wyposażenie dla pasażerów obejmuje wi-fi, porty USB i gniazdka elektryczne.
Jak zachwala producent, duży nacisk w pojeździe kładziony jest na ekologię. Zespół napędowy składa się czterech niskoemisyjnych silników (V generacji, z katalizatorem SCR) i dwóch zestawów baterii. Pozwolą one, wraz z napędem spalinowo-elektrycznym, na ograniczenie emisji i hałasu przy wjeździe na stację bądź przystanek. Producent zakłada, że zużycie paliwa będzie o 30% niższe w obecnie eksploatowanej flocie, co przełoży się na oszczędności 3 mln euro rocznie. Emisja CO2 ma zostać zmniejszona o 12 400 ton rocznie.
wiz. Stadler