Litewski operator państwowy LTG Link i firma Stadler podpisały umowę na dostawę floty pojazdów Flirt z napędem elektrycznym i hybrydowych, elektryczno-bateryjnych.
LTG Link nabędzie 15 zespołów trakcyjnych typu Flirt (zakres obowiązkowy). Planuje również realizację opcji i dodatkowy zakup nawet 13 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt w wersji Intercity, 15 zespołów trakcyjnych Flirt elektryczno-bateryjnych o zasięgu 100 km i 11 elektryczno-bateryjnych o zasięgu 70 km.
W pierwszej transzy Stadler dostarczy 9 elektrycznych pojazdów Flirt w wersji Intercity oraz 6 o napędzie elektryczno-bateryjnym przeznaczonych do eksploatacji na niezelektryfikowanych liniach kolejowych. Ponadto firma będzie świadczyć wsparcie techniczne i dostarczać części zamienne przez 10 lat od momentu dostarczenia ostatniego pojazdu. Pojazdy dla LTG Link zostaną zbudowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska.
W pełni elektryczny model Intercity
Dziewięć elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt w wersji Intercity to pojazdy pięcioczłonowe o długości 93 m. Zabiorą na pokład do 200 pasażerów na miejscach siedzących, w tym 16 osób w pierwszej klasie. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewozu od 14 do 30 rowerów, w zależności od pory roku i zapotrzebowania na danej trasie. Do dyspozycji będzie także obszerna przestrzeń do przewozu bagaży i toaleta. Pociągi spełnią wysokie wymagania każdego rodzaju podróżnych – zarówno rodzin z dziećmi, które będą mogły odpocząć podczas podróży, jak również pasażerów biznesowych, dla których przygotowano miejsca w oddzielonej części pociągu w celu zapewnienia komfortowych warunków do pracy i umożliwienia prowadzenia rozmów biznesowych. Na pokładzie pojazdów przewidziano także bistro, w którym pasażerowie będą mogli zamówić posiłek - informuje producent.
Hybrydowe pociągi na liniach niezelektryfikowanych
Sześć elektryczno-bateryjnych zespołów trakcyjnych typu Flirt o długości ponad 65 m będzie zbudowanych z trzech członów pasażerskich i specjalnego wagonu, w którym ulokowane zostaną baterie trakcyjne (tzw. Power Pack). Każdy z pojazdów będzie mógł zabrać na pokład do 128 pasażerów na miejscach siedzących i od 6 do 30 rowerów w zależności od pory roku i zapotrzebowania na danej trasie. Na pokładzie znajdzie się toaleta, a także automaty, w których pasażerowie będą mogli zakupić przekąski. Pojazdy zastąpią eksploatowane obecnie na odcinkach niezelektryfikowanych pociągi spalinowe. Zaprojektowano je w taki sposób, aby mogły pokonywać najbardziej wymagające trasy litewskiej infrastruktury kolejowej bez zasilania z sieci trakcyjnej, dzięki czemu przejazd na liniach niezelektryfikowanych będzie się odbywał całkowicie bezemisyjnie.
Oba typy pojazdów są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności - są całkowicie bezstopniowe, co pozwala bezproblemowo poruszać się po pokładzie. Zostaną wyposażone w windy ułatwiające wchodzenie na pokład z najniższych peronów pasażerom poruszającym się na wózkach inwalidzkich oraz odpowiednio dostosowane toalety. Optymalna liczba drzwi do pojazdów (5 w pojeździe EMU i 3 w BEMU) zapewni sprawną wymianę pasażerów poprawiając jednoczenie komfort akustyczny w pociągach - podaje Stadler.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.