Stadler rozpocznie wkrótce testy lokomotywy EuroDual dla brytyjskiego poolu taborowego Beacon Rail na torze doświadczalnym w czeskim Velimiu. Lokomotywa o numerze 99 001 ma dotrzeć tam w najbliższych dniach. Do nowego właściciela pojazd ma trafić na początku lata.
Lokomotywa EuroDual dla Beacon Rail jest sześcioosiowym pojazdem hybrydowym (może pracować w trakcji spalinowej lub elektrycznej pod siecią o napięciu 25 kV prądu przemiennego). Jej prędkość maksymalna to 120 km/h, a siła pociągowa – 500 kN. W celu dostosowania lokomotyw do brytyjskiej skrajni konieczne było – między innymi –
zmniejszenie szerokości ich pudła.
Pierwszym użytkownikiem EuroDuali ma być przewoźnik towarowy GB Railfreight. Wprowadzenie ich do eksploatacji ma ograniczyć emisję gazów cieplarnianych o 55 w porównaniu z obecnie eksploatowanymi, amerykańskimi maszynami Class 66. Inną zaletą ma być poprawa dostępności i ułatwienie utrzymania dzięki zaawansowanemu systemowi diagnostyki zdalnej. Wiosną 2022 r. brytyjski pool taborowy
zamówił 30 takich lokomotyw.
U nowego właściciela EuroDuale otrzymają serię Class 99. Pierwszy egzemplarz wyruszył już w drogę z fabryki Stadlera w Walencji do Czech. Po przeprowadzeniu kompleksowych, około 5-miesięcznych testów lokomotywa ma trafić do Wielkiej Brytanii.