Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe HZT dla francuskiego przewoźnika

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
17-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy/Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler dostarczy wąskotorowe HZT dla francuskiego przewoźnika
wiz. Stadler
Francuski region Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże podpisał umowę ze Stadlerem na dostawę 8 hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą obsługiwały połączenia na relacji Nicea – Digne-les-Bains. Ich silniki trakcyjne będą zasilane zarówno z akumulatorów, jak i silnika Diesla z wykorzystaniem biopaliwa.

Szwajcarski Stadler jest jednym z największych europejskich producentów taboru szynowego i jednocześnie liderem w zakresie niestandardowych pojazdów, zaprojektowanych pod kątem indywidualnych potrzeb poszczególnych zamawiających, w szczególności operatorów linii wąskotorowych. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” na początku miesiąca, producent dostarczył już ponad 100 zespołów trakcyjnych “szytych na miarę” na rynek włoski. Z kolei w dniu 16 kwietnia Stadler poinformował o zawarciu kontraktu na pojazdy wąskotorowe na rynku francuskim, które mają zostać wprowadzone do ruchu w 2028 roku.

Zakupił je region Prowansja–Alpy–Lazurowe Wybrzeże z myślą o obsłudze liczącej 151 kilometrów długości wąskotorowej trasy o prześwicie 1000 milimetrów, łączącej Niceę z Digne-les-Bains. 8 pozyskanych pojazdów będzie wykorzystywał przewoźnik Chemins de fer de Provence. Będą to bardzo interesujące pojazdy – dzięki innowacyjnemu napędowi zapewnią redukcję emisji CO2 aż o 77%. Jednostki na odcinku miejskim w Nicei będą zasilane z akumulatorów, natomiast na pozostałych fragmentach trasy – z silnika Diesla napędzanego biopaliwem. Każdy pojazd będzie składać się z dwóch członów.

Jednostki dla Chemins de fer de Provence, które powstaną w zakładach produkcyjnych w Bussnang w Szwajcarii, będą liczyły niespełna 40 metrów długości i umożliwią jednorazowe przewiezienie 184 osób, w tym 86 na miejscach siedzących. Maksymalna prędkość eksploatacyjna wyniesie 100 km/h. Pojazdy będą mogły pokonywać łuki o minimalnym promieniu 100 metrów. Moc silników trakcyjnych wyniesie 800 kW, zaś początkowa siła pociągowa – 120 kN. Jak informuje Stadler, w Nicei specjalnie dla nowych zespołów trakcyjnych powstanie stacja ładowania.

– Bardzo cieszymy się z zamówienia na pojazdy dla Chemins de fer de Provence, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Jesteśmy także dumni, że dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego będziemy mieli swój wkład w ochronę środowiska w rejonie obsługiwanej trasy – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Ansgar Brockmeyer, który pełni w Stadlerze funkcję dyrektora odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing. Warto dodać, że szwajcarski producent oferuje wiele innych niestandardowych rozwiązań dla operatorów kolei wąskotorowych, takich jak wodorowe ogniwa paliwowe czy napęd zębaty.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Województwo lubelskie na zakupach. Cztery EZT na horyzoncie

Tabor i technika

Województwo lubelskie na zakupach. Cztery EZT na horyzoncie

Mikołaj Kobryński 10 kwietnia 2025

Szwecja: CAF dostarczył pierwszą jednostkę Civity Nordic dla Transitio

Tabor i technika

Public Transport Service zrealizuje naprawę rewizyjną EN57KM?

Tabor i technika

Koleje Małopolskie kupiły podzespoły po uszkodzonym EN57AL

Biznes

SD85 zastąpiły SN84 w obsłudze połączeń z Krakowa [zdjęcia]

Pasażer

Zobacz również:

Województwo lubelskie na zakupach. Cztery EZT na horyzoncie

Tabor i technika

Województwo lubelskie na zakupach. Cztery EZT na horyzoncie

Mikołaj Kobryński 10 kwietnia 2025

Szwecja: CAF dostarczył pierwszą jednostkę Civity Nordic dla Transitio

Tabor i technika

Public Transport Service zrealizuje naprawę rewizyjną EN57KM?

Tabor i technika

Koleje Małopolskie kupiły podzespoły po uszkodzonym EN57AL

Biznes

SD85 zastąpiły SN84 w obsłudze połączeń z Krakowa [zdjęcia]

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5