Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Autor:

Stadler

Data publikacji:
02-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych
Fot. Stadler
Stadler wprowadza nowe interoperacyjne i wielosystemowe lokomotywy Bo'Bo' na rynek Europy wraz z pierwszym kontraktem na 36 sztuk. Umowa z SBB Cargo przewiduje opcję na dodatkowe 93 pojazdy.

Szwajcarski przewoźnik towarowy w ogłoszonym na początku 2024 roku przetargu, na dostawę trzydziestu sześciu elektrycznych lokomotyw wielosystemowych (25 kVAC/ 15 kVAC / 3 kV DC), wybrał Stadlera. SBB Cargo zastąpi swoje dotychczasowe lokomotywy Re420, bo znalazł w Stadlerze niezawodnego partnera dla nowej generacji elektrycznych lokomotyw wielosystemowych Bo'Bo'.

Nowe lokomotywy Bo'Bo' są naturalną ewolucją sprawdzonych, odnoszących sukcesy rodzin EUROLIGHT, EURODUAL i EURO9000 przeznaczonych do przewozów towarowych i pasażerskich na europejskich kolejach.

Lokomotywy te są w czołówce technologii, które zaspokajają wszystkie obecne i przyszłe potrzeby w sposób efektywny i niezawodny, oferując operatorom towarowym korzyści ekonomiczne, środowiskowe i operacyjne. Ich elastyczna konstrukcja pozwala na włączenie dwóch silników wysokoprężnych o mocy 500 kW lub dwóch modułów akumulatorów trakcyjnych, zapewniających moc do 2 MW na potrzeby operacji ostatniej mili na torach niezelektryfikowanych. Wyposażone są w System Zdalnego Sterowania Radiowego do pracy na torach lub manewrach na placach rozrządowych.

Z punktu widzenia osiągów, efektywności i elastyczności lokomotywy te stanowią kamień milowy w europejskim segmencie Bo'Bo'. Zapewniają one maksymalną siłę pociągową do 350 kN i moc pociągową 7 MW na obręczy koła. Wśród innych zalet eksploatacyjnych wyróżnia się niskie zużycie energii i możliwość zastosowania cyfrowego sprzęgu automatycznego.



Spełniają one wymagania technicznej specyfikacji interoperacyjności (TSI) i są wyposażone w różne pakiety krajowe. Należą do nich konwencjonalne automatyczne systemy kontroli pociągów i ETCS w celu zapewnienia płynnego ruchu transgranicznego. Początkowa homologacja w Szwajcarii, Niemczech i Austrii może zostać w przyszłości rozszerzona na inne kraje.

Lokomotywy wyposażone są w dwie kabiny maszynisty zaprojektowane zgodnie z najbardziej wymagającymi kryteriami ergonomii i w pełni spełniają wymagania dotyczące komfortu i hałasu określone w najnowszych normach europejskich. Kabiny wyposażone w system HVAC zapewniają maksymalny komfort maszynisty w środowisku pracy. Każda kabina jest wyposażona w dwie kamery cofania i dwa boczne panele sterujące ułatwiające manewrowanie.

– Wykorzystaliśmy całe nasze doświadczenie z poprzednich udanych serii, aby zaoferować rozwiązanie nowej generacji dla transportu kolejowego z nową lokomotywą Bo'Bo. Jestem przekonany, że wyznaczy on nowy standard w tym segmencie – powiedział Iñigo Parra, wiceprezes wykonawczy hiszpańskiego oddziału Stadlera.

Alexander Muhm, dyrektor ds. Usług Transportowych w SBB: – Nowoczesna i wydajna flota jest warunkiem udanego kolejowego transportu towarowego w SBB. Jesteśmy przekonani, że wraz z pojazdami Stadlera nabywamy lokomotywę, dzięki której możemy niezawodnie obsługiwać naszych klientów i prowadzić szwajcarski kolejowy transport towarowy w przyszłość. Robimy ważny krok w kierunku niezbędnej transformacji kolejowego transportu towarowego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5