Stadler podpisał umowę z European Loc Pool na dostawę dziesięciu 6-osiowych lokomotyw do prowadzenia pociągów towarowych. Będą mogły bez problemu przekraczać kilka europejskich granic, ponieważ będą wielosystemowe.
10 lokomotyw o mocy 9 mW będą mogły poruszać się pod siecią trakcyjną Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Włoch. Dodatkowo będą wyposażone w silnik dieslowski o mocy 900 kW, ale pomimo tego, mają charakteryzować się niskim naciskiem na tor, dzięki specjalnej budowie wózków. Lokomotywy będą oczywiście wyposażone w urządzenia ETCS, zbudowane zostaną w zakładzie w hiszpańskiej Walencji (dawniej działał tam Vossloh).
Umowa jest częścią szerszego porozumienia ramowego, w ramach którego Stadler może dostarczyć założonemu w 2018 roku poolowi towarowemu do 100 lokomotyw. Na razie zamówiono ich 30. Wszystkie posiadają dodatkowy silnik dieslowski, ale tylko te z najnowszego zamówienia są wielosystemowe.
Stadler, po zakupie hiszpańskiego Vossloha coraz mocniej wchodzi na rynek lokomotyw. Podczas targów Innotrans w Berlinie w 2018 zaprezentowano zbudowaną w rekordowym tempie dla niemieckiego klienta
lokomotywę Eurodual.