Informację o skorzystaniu z oferty na pociągi szwajcarskiego producenta przekazał Georgij Gwozdejkow, bułgarski minister transportu i komunikacji
Miało to miejsce na ubiegłotygodniowym Green Transition Forum 4.0 w Sofii. Po pomyślnie zakończonych negocjacjach wybrano dostawcę 35 elektrycznych zespołów trakcyjnych, którym został Stadler Polska. Mają to być więc Flirty 3. Stadler Polska ma swój zakład produkcyjny w Siedlcach, gdzie powstawały Flirty 3 m.in. dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej czy Kolei Mazowieckich.
Zaproponowana przez Stadlera cena wynosi 322 mln euro (ok. 1,38 mld zł), a okres dostawy nowych pociągów to 28 miesięcy od podpisania umowy. Środki na zakup pojazdów mają pochodzić z tamtejszego Krajowego Planu Odbudowy.
Warto przypomnieć, że to nie jedyny kontrakt taborowy w ostatnich tygodniach. Jak informowaliśmy w Rynku Kolejowym, Ministerstwo Transportu i Komunikacji Bułgarii oraz firma Stadler podpisały umowę na
dostawę siedmiu piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych KISS.
Czteroczłonowe składy będą poruszały się z prędkością 160 km/h i pomieszczą na pokładzie co najmniej 200 pasażerów na miejscach siedzących. Zgodnie z umową pierwszy pojazd ma zostać dostarczony w ciągu 26 miesięcy od daty podpisania umowy.