Montreux Oberland Bernois Railway Company (MOB) i Stadler podpisały umowę na sześć zupełnie nowych lokomotyw do przewozów pasażerskich. Elektryczne pojazdy przystosowane będą do kursowania po torach o szerokości 1000 mm.
Montreux Oberland Bernois Railway Company (MOB) i Stadler podpisały umowę na produkcję i dostawę łącznie sześciu nowych lokomotyw do przewozów na sieci 1000 mm. Cztery czteroosiowe lokomotywy elektryczne będą wykorzystywane do przewozów pasażerskich w ramach pociągów turystycznych Goldenpass Express. Dwie pozostałe identyczne lokomotywy hybrydowe są przeznaczone do prowadzenia regularnych pociągów, pociągów towarowych i do konserwacji infrastruktury.
– Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy ten kontrakt od MOB. Wąskotorowe lokomotywy o rozstawie metrowym opracowane specjalnie dla MOB będą z powodzeniem ciągnąć pociąg Goldenpass Express, umożliwiając jednocześnie wymianę starych lokomotyw. Jesteśmy przekonani, że nowe, innowacyjne, szyte na miarę pojazdy, spełnią wymagania MOB – powiedział Christian König, zastępca dyrektora ds. sprzedaży i marketingu w Stadler. Lokomotywy będą miały mocy wyjściową 3 MW, będą mogły ciągnąć i pchać pociąg (push-pull), co zwiększy ich elastyczność w działaniu. Dwie lokomotywy nieprzeznaczone do turystycznych pociągów będą miały napęd hyrbydowy, umożliwiający pokonywanie krótkich odcinków linii bez sieci trakcyjnej.
– Przybycie tych nowoczesnych, innowacyjnych lokomotyw zapewni długoterminową przyszłość Goldenpass Express, jednego z najpiękniejszych pociągów na świecie. Otwiera to przed nami nowe horyzonty, aby zadowolić coraz liczniejszą i wymagającą klientelę – mówi Georges Oberson, dyrektor generalny Montreux Oberland Bernois Railway Company, który dziękuje kantonom Vaud, Fryburg i Berno, a także rządowi federalnemu, za zaufanie do rozwoju Goldenpass Express.
Szczegóły techniczne dostępne w
pliku PDF.