Koszt budowy jednej stacji waha się od 300 do 400 tys. USD. Jednym z kluczowych elementów wpływających na poziom kosztów jest koniecznoŚć spełnienia wymagań związanych z ochroną Środowiska – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Tadeusz Skobel, prezes zarządu PKP Energetyka.
Włodzimierz Włoch, Rynek Infrastruktury: Budujecie stacje paliw dla pociągów – dlaczego podjęliŚcie decyzję o inwestycjach w tej branży?
Tadeusz Skobel, prezes zarządu PKP Energetyka: Obrót paliwami ciekłymi na potrzeby przewoźników kolejowych jest najmłodszym i dynamiczne rozwijającym się obszarem działalnoŚci PKP Energetyka. Dotychczasowe doŚwiadczenia wskazują, że projekt zaangażowania w ten obszar był dobrym wyborem. ZauważyliŚmy, że przewoźnicy coraz częŚciej potrzebują szybkiej i profesjonalnej obsługi w zakresie zaopatrzenia w paliwa, a nasze stacje spełniają ich oczekiwania. Nam oczywiŚcie ta działalnoŚć zapewnia coraz większą dywersyfikację przychodów. Nadrzędnym celem firmy jest zapewnienie klientom kolei dostaw mediów energetycznych – energii elektrycznej i paliw na najwyższym poziomie.
Ile stacji paliw powstało i jaki był koszt ich wybudowania?
Obecnie funkcjonuje już 9 stacji. Zlokalizowane są one w Kamieńcu Ząbkowickim, Węglińcu, Białymstoku, Tarnowskich Górach, Jaworznie, Rybniku, Lublinie, Gdyni i Poznaniu. Koszt budowy jednej stacji to ok. 300-400 tys. USD.
Cała rozmowa z Tadeuszem Skoblem w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" nr 02/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik.