Warszawa Zachodnia to pierwsza w Polsce stacja, która została Ambasadorką Bezpieczeństwa. Długi na ponad 300 metrów mural codziennie przypomina tysiącom pasażerów przejeżdżających pociągami przez stołeczną stację o zachowaniu bezpieczeństwa na przejazdach i na terenach kolejowych. Streetartowe dzieło wykonane zostało w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wspólnie z wykonawcą opóźnionej modernizacji stacji, firmą Budimex S.A.
Jak informują PKP PLK, mural o tematyce bezpieczeństwa namalowany został na części wiaduktu M02, wybudowanego w ramach modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Obok streetartowego dzieła codziennie przejeżdża kilkaset pociągów w kierunku Łowicza, Poznania, Katowic, Krakowa, Grodziska Mazowieckiego i Łodzi. Mural ma łączną powierzchnię 1164 m2, a do jego stworzenia zużyto 400 litrów farb i gruntu. Wykonanie malowidła zabrało 11 artystom 2 tygodnie.
Mural powstał w ramach wspólnej inicjatywy PLK, organizatora kampanii „Bezpieczny Przejazd” oraz Budimex S.A., wykonawcy modernizacji stacji. Pomimo różnych elementów charakterystycznych dla obu spółek, projekt stanowi spójną opowieść, a bezpieczeństwo, edukacja, infrastruktura, modernizacja, środowisko i przyszłość to hasła, które były inspiracją przy tworzeniu dzieła. Kampania „Bezpieczny Przejazd” ma na celu edukowanie społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa na przejazdach i terenach kolejowych, a kampania „Hello ICE” ma uczyć dzieci bezpieczeństwa drogowego. Mural jest symbolem tej współpracy podkreślającym ważne wartości obu spółek. Proces jego powstawania można obejrzeć poniżej.
Ogromna inwestycja na stacji Warszawa Zachodnia opóźniona
Jak zapowiada PLK, w połowie przyszłego roku zakończą się opóźnione prace na stacji Warszawa Zachodnia. Obecnie przebudowywane są perony 1, 2 i 3. Pod nimi wykonawca poszerza przejście podziemne – nad nimi budowana jest wiata z panelami fotowoltaicznymi. Ostatecznych kształtów nabiera nowa hala dworca od strony ulicy Tunelowej. Przebudowywane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie roboty wykonywane są pod ciągłym ruchem pociągów, co jest dodatkowym wyzwaniem dla wykonawcy i kolejarzy.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.