PLK otworzyła oferty w przetargu na dokumentację i prace budowlane na stacji Olkusz oraz wybrała wykonawcę dla prac w stacji Sławków. To kolejne etapy remontu linii 62.
PKP PLK od kilku lat prowadzi projekt:
prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd. Dwa miesiące temu
ogłoszono przetarg na wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej stacji Sławków. Tu jeszcze nie wybrano wykonawcy, ale z dziesięciu ofert złożonych w przetargu tylko jedna, złożona przez firmę Eco-Baza, mieści się w kosztorysie. Opiewa ona na prawie 43 mln zł brutto.
PLK ogłosiła już kolejny przetarg, tym razem na przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Olkusz. Szacunkowa wartość tego zamówienia to 3,5 mln złotych netto. Na przygotowanie dokumentacji będzie 570 dni. Potem PLK wybierze wykonawcę inwestycji.
Jak zakłada PKP PLK, po realizacji inwestycji pociągi pasażerskie przejadą przez stację z prędkością do 120 km/h. Na stacji będzie jeden peron 150-metrowy i jeden 300-metrowy. Stacja przyjmie pociągi towarowe o długości do 750 metrów.
O trwających pracach na odcinku Tunel – Sosnowiec
piszemy tutaj, a o drobnym remoncie dworca w Olkuszu –
tutaj.
Aktualizacja: Oferty na Olkusz, wykonawca na SławkówPKP PLK otworzyła oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Olkusz. Wpłynęło aż 13 ofert, ale jedna - po terminie. Najtańszą propozycję ma Wielobranżowa Pracownia Projektów Kolejowych z Żor (1,82 mln zł brutto). To dużo mniej niż połowa kosztorysu, opiewającego na 4,3 mln zł brutto. Pozostałe oferty wahały się w granicach 1,9-3,6 mln złotych. Teraz PLK przeanalizuje oferty.
Jest również decyzja o wyborze wykonawcy prac na stacji Sławków. Zajmie się tym firma Eco-Baza.