Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stacja Libiąż gotowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Stacja Libiąż gotowa
Fot. PKP PLK
PKP Polskich Linii Kolejowych zakończyły inwestycję na stacji w Libiążu, na trasie kolejowej Trzebinia – Oświęcim. Za 34 mln zł kompleksowo wyremontowano peron, kładkę dla pieszych oraz przebudowano tory.

Jak informuje PLK, podróżni na stacji w Libiążu zyskali wyższy peron z antypoślizgową nawierzchnią, który ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano nowe wiaty, ławki, oświetlenie, megafony i tablice informacyjne. Odnowiona kładka nad torami i dojście do peronu zapewniają wygodne i bezpieczne przemieszczanie się pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dziewięć kilometrów torów

W ramach inwestycji przebudowano 9 km torów, sieć trakcyjną, 21 rozjazdów, obiekty inżynieryjne i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Umożliwi to lepszy przejazd pociągów pasażerskich i towarowych, między innymi transportujących węgiel z kopalni „Janina”. W ramach przedsięwzięcia przebudowano dwa przejazdy kolejowo-drogowe w Libiążu przy ul. Kamiennej oraz ul. Orzeszkowej. Poziom bezpieczeństwa na przejazdach został podniesiony dzięki zainstalowaniu nowoczesnych urządzeń sygnalizacyjnych i rogatek. Wymieniono nawierzchnię i zapewniono monitoring – podkreśla PLK.

Prace związane z zaprojektowaniem i wykonaniem robót budowlanych dla zadania pn: „Modernizacja stacji Libiąż na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice” wykonywała firma Skanska. Inwestycję zakończono z początkiem czerwca 2017 r. Koszt prac to 34 mln zł netto, finansowany ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Perspektywa dla linii nr 93

Planowane inwestycje w Krajowym Programie Kolejowym do 2021 r. na linii nr 93 sięgają 555 mln zł. PLK ogłosiły w marcu przetarg szacowany na 324 mln zł netto na opracowanie dokumentacji i wykonanie robót budowlanych na linii nr 93, na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie prac złożyła firma ZUE. O planach modernizacji kolejnego odcinka linii do Czechowic-Dziedzic pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5