PKP Polskich Linii Kolejowych zakończyły inwestycję na stacji w Libiążu, na trasie kolejowej Trzebinia – Oświęcim. Za 34 mln zł kompleksowo wyremontowano peron, kładkę dla pieszych oraz przebudowano tory.
Jak informuje PLK, podróżni na stacji w Libiążu zyskali wyższy peron z antypoślizgową nawierzchnią, który ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano nowe wiaty, ławki, oświetlenie, megafony i tablice informacyjne. Odnowiona kładka nad torami i dojście do peronu zapewniają wygodne i bezpieczne przemieszczanie się pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dziewięć kilometrów torów
W ramach inwestycji przebudowano 9 km torów, sieć trakcyjną, 21 rozjazdów, obiekty inżynieryjne i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Umożliwi to lepszy przejazd pociągów pasażerskich i towarowych, między innymi transportujących węgiel z kopalni „Janina”. W ramach przedsięwzięcia przebudowano dwa przejazdy kolejowo-drogowe w Libiążu przy ul. Kamiennej oraz ul. Orzeszkowej. Poziom bezpieczeństwa na przejazdach został podniesiony dzięki zainstalowaniu nowoczesnych urządzeń sygnalizacyjnych i rogatek. Wymieniono nawierzchnię i zapewniono monitoring – podkreśla PLK.
Prace związane z zaprojektowaniem i wykonaniem robót budowlanych dla zadania pn: „Modernizacja stacji Libiąż na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice” wykonywała firma Skanska. Inwestycję zakończono z początkiem czerwca 2017 r. Koszt prac to 34 mln zł netto, finansowany ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Perspektywa dla linii nr 93
Planowane inwestycje w Krajowym Programie Kolejowym do 2021 r. na linii nr 93 sięgają 555 mln zł. PLK ogłosiły w marcu
przetarg szacowany na 324 mln zł netto na opracowanie dokumentacji i wykonanie robót budowlanych na linii nr 93, na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie prac
złożyła firma ZUE. O planach modernizacji kolejnego odcinka linii do Czechowic-Dziedzic
pisaliśmy tutaj.