Częściowa modernizacja stacji w Legnicy znowu złapała opóźnienie, a nowy termin jej zakończenia to końcówka kwietnia bieżącego roku. Prace posuwają się jednak widocznie naprzód co cieszy, a PKP PLK analizuje też możliwość dalszej modernizacji stacji, m.in. dwóch kolejnych peronów czy też montażu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.
Druga największa stacja pasażerska na Dolnym Śląsku (pod kątem liczby obsługiwanych podróżnych) wciąż nie może doczekać się końca częściowego remontu. Dwa z pięciu peronów oraz zabytkowa hala peronowa w Legnicy, bo to o niej mowa, miały być gotowe do użytku… w lutym 2020 roku, lecz tego terminu nie udało się dotrzymać. Inwestycja stanęła w miejscu, zmienił się jej wykonawca, a nową datę zakończenia prac wyznaczono
na IV kwartał ubiegłego roku.Modernizacja do końca kwietnia?
Ostatecznie również tego terminu nie udało się dotrzymać, a modernizacja części stacji wciąż trwa.
Przypomnijmy, że mówimy tu o modernizacji dwóch peronów (z pięciu), przebudowie zabytkowej hali peronowej oraz montażu wind na czterech z pięciu peronów (od drugiego do piątego) a nie kompleksowej przebudowie całej stacji.
Jak mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK, nowy termin zakończenia prac to koniec kwietnia bieżącego roku.
– Planowane zakończenie inwestycji (obecnego etapu I) jest do końca kwietnia 2024 r. Zmiana terminu prac wynika z konieczności wykonania dodatkowych wzmocnień konstrukcji hali, na podstawie wykonanej ekspertyzy, związanych ze zmianami normy dotyczącej wpływu parcia wiatru na tego typu obiekt. Na dodatkowe wzmocnienie wykorzystane zostało około 50 ton stali – mówi Jakubowski.
Co się dzieje na budowie
Przedstawiciel zarządcy infrastruktury mówi, że kontynuowana jest przebudowa peronów numer 3 oraz 4 a także, że zakończono już montaż szybów windowych, w których montowane są dźwigi.
– Przebudowywane jest główne przejście podziemne pod torami, w którym odtwarzany jest historyczne wygląd stropu oraz układane są okładziny ścienne i posadzki, analogiczne do historycznych. Wszystkie prace wykonywane są w uzgodnieniu i pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków – dodaje nasz rozmówca.
W marcu ubiegłego roku pisaliśmy o tym, że częściowa modernizacji stacji
miała kosztować niecałe 49 mln złotych, natomiast obecnie ta kwota wzrosła do prawie 60 milionów złotych.
Będzie modernizacja kolejnych peronów?
Rzecznik prasowy PKP PLK deklaruje też, że spółka analizuje obecnie możliwość dalszej modernizacji stacji w Legnicy – Obecnie analizowane są możliwości wykonania II etapu inwestycji, obejmującego m in. przebudowę peronów nr 2 i nr 5, modernizację przejścia północnego do ul. Ścinawskiej, a także uruchomienie systemu elektronicznej informacji dla podróżnych – kończy Karol Jakubowski.