Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

SST od roku w budowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

Strabag

Data publikacji:
26-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Strabag

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
SST od roku w budowie
Konsorcjum firm Szczeciński Szybki Tramwaj i Strabag, po 12 miesiącach prac w  ramach kontraktu na realizację SST wykonało ok. 40 proc. wszystkich zadań, w tym  80 proc. najtrudniejszych dla wykonawcy robót mostowych. Należały do nich  m.in. budowa wykopu obudowanego pod torowisko tramwajowe i ścian szczelinowych oraz estakady w ul. Hangarowej.  

Prace postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na odcinku budowy, od pętli Basen Górniczy do ul. Eskadrowej łącznie z mostem Pionierów przez rzekę Regalica, wykonano już montaż torowiska wraz z zabalastowanym tłuczniem, zamontowano również wszystkie słupy trakcyjne. Ponadto powstały trakcyjne stacje prostownikowe „Jasna” i „Eskadrowa”, przy których zakończono prace murarskie i rozpoczęto wykonywanie elewacji. Gotowy jest też tunel dla pieszych pod torem bocznicy kolejowej do EC "Dąbska". W chwili obecnej trwają prace żelbetowe przy realizacji wykopu obudowanego oraz montaż konstrukcji stalowej ustroju nośnego estakady w ciągu ul. Hangarowej. Rozpoczęły się również roboty palowe przy powstającej kładce dla pieszych na przystanku „Lotnisko”. W celu umożliwienia przejazdu komunikacji miejskiej  przebudowano ul. Batalionów Chłopskich tworząc jednokierunkowy by-pass.

- Podstawowym wyróżnikiem budowanej trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest bezkolizyjność wszystkich jego skrzyżowań z istniejącymi już drogami komunikacyjnymi. Zapewnienie spełnienia wymogów technicznych, z jednoczesnym dotrzymaniem harmonogramu zaplanowanych prac, wymagało od Wykonawcy przeprowadzenia nie tylko robót mostowych, drogowych, torowych, trakcyjnych czy ogólnobudowlanych, ale również w znacznym stopniu robót wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych. Największym dla nas wyzwaniem były zadania związane z budową wykopu obudowanego tzw. „wanny”, po której dnie będzie jeździł Szczeciński Szybki Tramwaj – mówi Dariusz Korpusiński, kierownik budowy SST, Strabag.

Szczeciński Szybki Tramwaj to projekt budowy nowego bezkolizyjnego połączenia tramwajowego w Szczecinie o długości 4,0 km, łączącego prawo- i lewobrzeżną część miasta. Inwestycja ma na celu skrócenie czasu dojazdu z osiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innych lewobrzeżnych dzielnic, a także polepszenie dojazdu do planowanych terenów inwestycyjnych. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu roku i będzie kosztowała ponad 165 mln PLN brutto. Konsorcjum realizuje ją ze środków własnych, które miasto zwróci dopiero po zakończeniu budowy i oddaniu SST do użytkowania.  Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności  w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Zintegrowany transport

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Marek Synowiecki, Transport-publiczny.pl 28 sierpnia 2015

Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (Fotorelacja)

Fotorelacje

Trasa SST: Przesuną willę Grueneberga na szynach

Biznes

Trasa SST: Przesuną willę Grueneberga na szynach

Mmszczecin.pl/Rynek Kolejowy 18 marca 2014

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Zintegrowany transport

Szczecin. Tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Marek Synowiecki, Transport-publiczny.pl 28 sierpnia 2015

Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (Fotorelacja)

Fotorelacje

Trasa SST: Przesuną willę Grueneberga na szynach

Biznes

Trasa SST: Przesuną willę Grueneberga na szynach

Mmszczecin.pl/Rynek Kolejowy 18 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5