Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kk, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich
Wczoraj przedstawialiśmy list Kolei Śląskich (zobacz), będący sprostowaniem do opublikowanego we wtorek przez "Rynek Kolejowy" artykułu SRKGŚ, porównującego taryfy Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich. Poniżej zamieszczamy oświadczenie rybnickiego Stowarzyszenia.

Zgadza się, że informację o honorowaniu taryf można było znaleźć w informacji prasowej na stronie Kolei Śląskich co przeoczyliśmy i za co przepraszamy. Należy jednak pamiętać, że informacja prasowa nie jest wiążąca dla przewoźnika podczas zawierania przez pasażera umowy na przewóz (kupno biletu) gdzie obowiązuje opublikowana taryfa. Ponadto brak tam informacji o honorowaniu przez Koleje Śląskie biletów jednorazowych wydanych w taryfie kilometrowej Przewozów Regionalnych.

W dziale Taryfa ta informacja pojawiła się dopiero 3 października o godz. 11:03. Nasz artykuł opublikowaliśmy na naszej stronie tego samego dnia o godz. 14:26. W związku z tym podczas tworzenia tekstu owej informacji w dziale taryfy jeszcze nie było. Było to niemożliwe, ponieważ analizę napisał członek Stowarzyszenia 2 października 2011, aby z artykułem mógł zapoznać się Zarząd.

Odnośnie podróży z Mysłowic do Gliwic przepraszamy za błędy, poprawne obliczenia powinny wyglądać następująco:

Bilet jednorazowy:
dotychczas: strefowy ABC: 2x 7,30= 14,60 zł
obecnie: strefowy C + bilet liniowy TL2: 2x 3,00 + 2x 4,00=14,00zł

Spadek kosztów o 0,60zł (~4%).

Bilet miesięczny:
dotychczasowy: strefowy ABC: 176 zł
obecnie: strefowy C + liniowy TL2 83,00 + 100,00 = 183,00 zł

Wzrost kosztów o 7zł (~4%) w skali roku wzrost o 84 zł.

Przepraszamy za nieuwzględnienie oferty specjalnej Kolei Śląskiej, czyli 15% ulgi handlowej na przejazd tam i z powrotem. Jednak obowiązuje ona tylko w przypadku powrotu w ten sam dzień.

Nie negujemy faktu niższych cen taryf kilometrowych i liniowych Kolei Śląskich od taryf kilometrowych i strefowych Przewozów Regionalnych. Zwracamy tylko uwagę na brak wzajemnego honorowania tych taryf, który generuje wzrost kosztów tylko i wyłącznie w przypadku korzystania z obu przewoźników. W ten sposób została zanegowana idea taryfy strefowej – scalenia aglomeracji śląskiej.

Odnośnie analiz taryfowych mamy głęboką nadzieję, że kasjerzy oraz konduktorzy Kolei Śląskich faktycznie będą informować pasażerów o najtańszej możliwości podróżowania na danej trasie i w ten sam sposób wystawiać bilety.

Podkreślamy, że naszym celem nie jest krytykowanie dla samego krytykowania. Chcieliśmy jedynie zwrócić uwagę na problem pasażerów korzystających z pociągów obu przewoźników. Mamy również nadzieję, że zamieszanie z taryfami jest jedynie przejściowe i w końcu uda stworzyć się prawdziwą taryfę aglomeracyjną. Prawdziwą, czyli obejmującą obu przewoźników jak i inne środki transportu (tramwaj, autobus).

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

Prawo i polityka

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

SRKGŚ, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Bytom: Stacja kolejowa źródłem „mocnych wrażeń”

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

SRKGŚ/mg, Rynek Kolejowy, 8 marca 2011 08 marca 2011

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Adam Gajda, Adrian Krzemień, SRKGŚ 22 września 2011

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Pasażer

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska 11 października 2011

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

Pasażer

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, 13 grudnia 2011. 13 grudnia 2011

Zobacz również:

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

Prawo i polityka

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

SRKGŚ, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Bytom: Stacja kolejowa źródłem „mocnych wrażeń”

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

SRKGŚ/mg, Rynek Kolejowy, 8 marca 2011 08 marca 2011

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Adam Gajda, Adrian Krzemień, SRKGŚ 22 września 2011

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Pasażer

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska 11 października 2011

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

Pasażer

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, 13 grudnia 2011. 13 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5