Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

SRKGŚ: Marszałek Śmigielski przekazuje nieprawdziwe informacje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
31-08-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 31 sierpnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
SRKGŚ: Marszałek Śmigielski przekazuje nieprawdziwe informacje
Nawiązując do artykułu "Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika" Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska oświadcza, iż Bogusław Śmigielski marszałek województwa śląskiego mija się z prawdą twierdząc, że linia kolejowa pomiędzy Katowicami, a Rybnikiem jest w złym stanie technicznym.

W ciągu ostatnich 4 lat zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe dokonał kompleksowej wymiany nawierzchni linii kolejowej na odcinku Katowice Ligota - Rybnik. W wyniku remontu prędkość szlakowa na odcinku Katowice Ligota - Leszczyny wynosi 80 km/h natomiast pomiędzy Leszczynami, a Rybnikiem 100 km/h. Na linii istnieje tylko kilka punktowych ograniczeń prędkości co sprawia, że obecnie pod kątem stanu technicznego odcinek Katowice Ligota - Rybnik jest jednym z najlepszych na Górnym Śląsku - informuje "Rynek Kolejowy" Adam Gajda, członek zarządu Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.

Jego zdaniem prędkości 80 i 100 km/h nie powalają na kolana, ale dla obsługi ruchu regionalnego i przy obecnych odległościach pomiędzy przystankami jest to prędkość dobra na tle innych linii kolejowych regionu. - Obecnie najgorszym odcinkiem pomiędzy Katowicami, a Rybnikiem to odcinek Katowice - Katowice Ligota (30 km/h na znacznej długości odcinka). Jest to odcinek wspólny dla pociągów jadących w stronę Rybnika, Bielska Białej, Wisły, Zwardonia, Żywca i Tychów Miasta, gdzie obecnie kursują "Flirty". Ponadto pomiędzy Katowicami Ligotą, a Tychami linia również jest w kiepskim stanie technicznym i od lat domaga się remontu. W związku z powyższym można jednoznacznie stwierdzić, że w przypadku wysłania "Flirta" do Rybnika pokona on ten sam fatalny odcinek Katowice - Katowice Ligota, a następnie pojedzie po nowym bezstykowym torze aż do Rybnika - uważa Adam Gajda.

- Powyższy opis przedstawia pokrótce faktyczny stan linii kolejowej pomiędzy Rybnikiem, a Katowicami. Powyższe dane są faktami łatwymi do sprawdzenia w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe - dodaje przedstawiciel towarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny spór o przebieg trasy szybkiej kolei do Pyrzowic

Infrastruktura

Kolejny spór o przebieg trasy szybkiej kolei do Pyrzowic

Gazeta Wyborcza, 23 maja 2010 24 maja 2010

SRKGŚ: Odpowiedź UOKiK w sprawie interREGIO

Warte uwagi

SRKGŚ: Odpowiedź UOKiK w sprawie interREGIO

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska, 24 maja 2010 24 maja 2010

Śląsk planuje utworzenie własnej SKM

Biznes

Śląsk planuje utworzenie własnej SKM

Polska Gazeta Transportowa, 8 czerwca 2010 08 czerwca 2010

Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika

Pasażer

Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika

Dziennik Zachodni, 30 sierpnia 2010 30 sierpnia 2010

Śmigielski: Przewozy w regionie to dla nas problem

Biznes

Śmigielski: Przewozy w regionie to dla nas problem

mg, Rynek Kolejowy, 18 kwietnia 2011 18 kwietnia 2011

Jastrzębska Spółka Kolejowa udostępni tory dla przewozów pasażerskich?

Warte uwagi

Jastrzębska Spółka Kolejowa udostępni tory dla przewozów pasażerskich?

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska/lp, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2011

Zobacz również:

Kolejny spór o przebieg trasy szybkiej kolei do Pyrzowic

Infrastruktura

Kolejny spór o przebieg trasy szybkiej kolei do Pyrzowic

Gazeta Wyborcza, 23 maja 2010 24 maja 2010

SRKGŚ: Odpowiedź UOKiK w sprawie interREGIO

Warte uwagi

SRKGŚ: Odpowiedź UOKiK w sprawie interREGIO

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska, 24 maja 2010 24 maja 2010

Śląsk planuje utworzenie własnej SKM

Biznes

Śląsk planuje utworzenie własnej SKM

Polska Gazeta Transportowa, 8 czerwca 2010 08 czerwca 2010

Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika

Pasażer

Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika

Dziennik Zachodni, 30 sierpnia 2010 30 sierpnia 2010

Śmigielski: Przewozy w regionie to dla nas problem

Biznes

Śmigielski: Przewozy w regionie to dla nas problem

mg, Rynek Kolejowy, 18 kwietnia 2011 18 kwietnia 2011

Jastrzębska Spółka Kolejowa udostępni tory dla przewozów pasażerskich?

Warte uwagi

Jastrzębska Spółka Kolejowa udostępni tory dla przewozów pasażerskich?

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska/lp, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5