PKP Intercity poszukuje dostawcy automatów biletowych i zarazem firmy, która będzie na bieżąco zajmowała się ich serwisem i bieżącym utrzymaniem. W całej Polsce mają stanąć 164 biletomaty; pojawią się na 116 stacjach i przystankach kolejowych.
Wykonawca, wybrany w drodze przetargu, zajmie się instalacją i uruchomieniem biletomatów, obsługą i rozliczaniem transakcji, rozliczaniem kosztów mediów i kosztów najmu powierzchni pod urządzenia, „utrzymaniem automatów biletowych w stanie umożliwiającym niezakłóconą realizację umowy”, ma też szybko reagować na polecenia PKP Intercity względem wskazań co do sprzedaży.
Biletomaty mają mieć możliwość sprzedaży biletów także na wagony sypialne i kuszetki, kupimy w nich także bilety okresowe, docelowo oferta sprzedaży biletów w maszynach ma być „pełna” i obejmować sprzedaż dokumentów podróży np. na psa, rower, czy większy bagaż, a także na połączenia z przesiadką. W specyfikacji zamówienia nie ma mowy o implementacji w urządzeniach „Wspólnego Biletu”.
Gdzie staną nowe urządzenia?
Przedmiot przetargu podzielony został na 5 części i można składać osobne oferty na nie. Automaty mają stanąć w następujących lokalizacjach:
Dla części 1 w 14 lokalizacjach: Choszczno, Czyżew, Ełk, Giżycko, Iława Gł., Kętrzyn, Krzyż, Laskowice Pomorskie, Lębork, Sławno, Słupsk, Szczecin Dąbie, Szepietowo, Wronki.
Dla części 2 w 14 lokalizacjach: Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Kalisz, Lubliniec, Pszczyna, Rybnik, Rzepin, Sosnowiec Gł., Świebodzin, Tychy, Wałbrzych Miasto, Zabrze.
Dla części 3 w 13 lokalizacjach: Częstochowa, Częstochowa Stradom, Dębica, Kraków Płaszów, Łódź Chojny, Międzyrzec Podlaski, Opoczno Południe, Przeworsk, Terespol, Tomaszów Mazowiecki, Włoszczowa Płn., Zakopane, Zawiercie.
Dla części 5 w 38 lokalizacjach: Ciechanów, Dęblin, Działdowo, Jelenia Góra, Koluszki, Kotuń, Kutno, Legionowo (2 urządzenia), Lublin, Łęczyca, Łochów, Łowicz Gł., Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska, Łódź Widzew, Łuków, Mińsk Mazowiecki (2 urządzenia), Mława, Modlin, Modlin Lotnisko (3 urządzenia), Mrozy, Nasielsk, Nowy Dwór Mazowiecki, Piaseczno, Radom, Siedlce, Skierniewice, Sochaczew, Tłuszcz, Warka, Warszawa Centr. (6 urządzeń), Warszawa Gdańska, Warszawa Lotnisko, Warszawa Śród. (4 urządzenia), Warszawa Wsch. (4 urządzenia), Warszawa Zach. (7 urządzeń), Zgierz, Żyrardów.
Obsługa na 28 miesięcy. Za krótko?
Otwarcie ofert ma mieć miejsce 22 lipca. Po wyborze oferty wybrane przedsiębiorstwo ma zajmować się automatami przez okres 28 miesięcy, co, jak wskazują niektórzy wykonawcy, jest dość krótkim okresem. Wykonawca automatów i ich utrzymujący zostawię wybrany przy uwzględnieniu kryterium oczekiwania jak najniższej prowizji od sprzedaży biletów jednorazowych (95% wagi zadania) i miesięcznych (5% wagi w przetargu).
Urządzenia, które chce stawiać przewoźnik w większość przypadków pojawią się na dworcach po raz pierwszy. W kilku przypadkach nowe rozwiązania zastąpią starsze.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.