Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacje kolejnych linii kolejowych opóźnione. Adamczyk: PLK robi co może, by tego uniknąć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacje kolejnych linii kolejowych opóźnione. Adamczyk: PLK robi co może, by tego uniknąć
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Coraz więcej inwestycji kolejowych realizowanych przez PKP PLK notuje półroczne i większe opóźnienia w stosunku do harmonogramu. Oprócz tych największych, finansowanych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – dołączają do nich te realizowane przez PLK ze środków RPO.

Oficjalnie trudno jest deklarować PKP PLK, jakie naprawdę opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów, ma realizacja modernizacji linii nr 7 z Warszawy do Lublina, czy środkowego odcinka magistrali Poznań – Wrocław. Obecnie mówi się nawet o ponad roku, choć PKP PLK wciąż woli mówić o dużym zaangażowaniu firm, które przejęły opuszczony przez Astaldi plac budowy i które robią co mogą, by gonić terminy. Niestety, niektóre etapy budowy są opóźnione także na magistrali E20 z Warszawy do Poznania (stacja Łowicz), nie mówiąc już o przebudowie linii Kraków - Katowice. Kolejne opóźnienia, choć według deklaracji PKP PLK - niewielkie, łapie też modernizacja linii radomskiej.

Niestety coraz większe rozdźwięk między pierwotnymi terminami a rzeczywistością łapią też mniejsze inwestycje, takie jak modernizacja linii 207 czy 405 na Pomorzu, gdzie właśnie po raz kolejny zmieniono termin wznowienia ruchu, tym razem aż na wakacje 2019, choć pociągi po obu liniach miały jeździć już od grudnia (więcej na ten temat napiszemy wkrótce). Podobnie stanie się w Gorzowie Wielkopolskim, gdzie opóźnienia sięgają ponad pół roku. Pomimo informacji podanej przez PLK, że 99,2% jest realizowanych w terminie, mamy informacje o kolejnych opóźnieniach np. na linii 289.  Inne projekty, jak połączenia do portów czy Magistrala Węglowa, nawet się nie rozpoczęły.

– Oczywiście, chcielibyśmy żeby każda inwestycja była realizowana w taki sposób, w jaki dostawy taboru realizuje Cegielski (z ministrem Adamczykiem rozmawialiśmy podczas podpisania umowy na dostawę 10 wagonów dla PKP Intercity – dop. red.), ale w przypadku prac torowych są częste okoliczności, na które zamawiający nie ma wpływu – powiedział Andrzej Adamczyk.

– Robimy wszystko, żeby zminimalizować te opóźnienia, przykładem może być linia kolejowa nr 7, gdzie szukamy sposobów, aby jak najszybciej, wraz z sezonem ruszyć z pracami. To jest nasz cel. Zapewniam, że kolejarze robią wszystko, aby cele założone osiągnąć, a tymi celami są konkretne kamienie milowe w czasie realizacji inwestycji w harmonogramie robót – dodał.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5