Aż 12 podmiotów chce zaprojektować oraz odbudować kilka kilometrów linii kolejowej na terenie Bielawy. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie DSDiK, co znacznie przybliża realizację inwestycji, w ramach której powstaną dwa kolejne przystanki na terenie miasta.
W kwietniu pisaliśmy o planach Dolnego Śląska dotyczących rewitalizacji kolejnego fragmentu sieci kolejowej przejętej przez region w ubiegłych latach.
Województwo ogłosiło bowiem przetarg na zaprojektowanie oraz wykonanie właściwych prac przy rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 318, Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia, od przystanku Bielawa Nowa w km. 24+300 do przystanku Bielawa Zachodnia w km. 28+295.Dzięki temu Bielawa ma uzyskać dwa kolejne przystanki kolejowe - Bielawa Camping Sudety oraz Bielawa Nowa, które znacznie poprawią dostępność mieszkańców do pociągów. Na obu przystankach powstaną 100-metrowe, jednokrawędziowe perony.
Właśnie minął termin składania ofert. Wystartowało aż 12 podmiotów, z których każdy zmieścił się w budżecie DSDiK określonym na niespełna 31,054 mln złotych. Najtańszą ofertę złożył Dolkom, wyceniając prace na 13,971 mln złotych brutto, natomiast najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum Tor i Primost Południe, które wyceniło roboty na 26,46 mln złotych.
Przedmiot zamówienia - projekt oraz właściwe prace budowlane, mają zostać wykonane w ciągu 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy.