Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Spore opóźnienie na budowie łącznicy skracającej podróż z Kielc do Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Spore opóźnienie na budowie łącznicy skracającej podróż z Kielc do Warszawy
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Krótka linia kolejowa nr 582, która pozwoli bez zmiany czoła pociągu przemierzyć trasę z Kielc do Warszawy przez linie 61 i Centralną Magistralę Kolejową, powstanie później. Nie ma więc co liczyć na zapewnienie Kielcom szybkiego dojazdu do stolicy.

Jak z końcem 2017 w komunikacie prasowym przekazały Polskie Linie Kolejowe, po wybudowaniu 3-kilometrowego odcinka linii 582, łącznica skróci czas przejazdu między Warszawą a Kielcami do ok. 2 h i 10 min. Obecnie średni czas przejazdu między miastami, z wykorzystaniem trasy przez Radom i Koluszki, to aż 3 godziny i 25 minut. To sprawia, że pociągi nie stanowią żadnej konkurencji dla autobusów i aut.

Z tego powodu ostatnio o przyspieszenie prac projektowych i budowlanych przy łącznicy prosili posłowie z ziemi kieleckiej. Nic takiego nie będzie jednak miało miejsca. Wykonawca łącznicy – firma ZUE – poinformował właśnie, że z PKP PLK podpisała aneks, który przesuwa termin realizacji zadania o około 7 miesięcy. Zapytaliśmy PKP PLK z czego wynika przeciągnięcie inwestycji w czasie.

– Zmiana terminu realizacji umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Płn.", zawartej z ZUE SA wynikała m.in. z konieczności rozszerzenia zakresu prac projektowych i wykonania dodatkowych projektów podziałów działek – poinformowała Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK.

Jak wyjaśnia PKP PLK, w konsekwencji, okoliczności te uniemożliwiły wykonawcy przygotowanie w zaplanowanym terminie wniosku o wydanie i uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej oraz decyzji o pozwoleniu na budowę. – W tym przypadku nie ma podstaw do naliczania kar umownych wykonawcy – dodała Miernikiewicz.

Budowę łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ zaplanowano na lata 2017–2020. Jej wartość to ponad 40 mln zł. Projekt będzie finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

Niestety, w realizacji opóźniona jest też modernizacja linii nr 8 między Warką a Radomiem. To podstawowa trasa, po której dotąd kursowały pociągi z Kielc do Radomia.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5