Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Spór o prace na LCS Terespol

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Spór o prace na LCS Terespol
Fot. Lichen99, CC BY-SA 3.0Stacja Terespol
W kwietniu poznaliśmy oferentów na kolejny etap prac na linii kolejowej E20. Tym razem w ramach etapu trzeciego, kolejarze chcą zlecić prace wokół Lokalnego Centrum Sterowania Terespol. Obejmą one stacje Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. Od wyników wyboru najkorzystniejszej oferty odwołało się ZUE.

Trzeci etap modernizacji linii kolejowej Siedlce – Terespol obejmie zaprojektowanie a następnie wykonanie przebudowy stacji Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. To już ostatni etap modernizacji międzynarodowej magistrali E20 między Siedlcami a granicą z Białorusią. W ramach pierwszego etapu tego projektu zostały zmodernizowane odcinki szlakowe na linii Siedlce – Terespol. Drugi etap objął budowę lokalnego centrum sterowania w Łukowie (również z przebudową stacji w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim).

Udział w postępowaniu wzięły cztery podmioty. Wszystkie oferty zmieściły się w kosztorysie zamawiającego. Za najkorzystniejszą ofertę uznano tę od Trakcji PRKiI, która była także najtańszą i wynoszącą 513,6 mln zł brutto. Swoje zastrzeżenia do wyboru ofert ma inny oferent – ZUE.

Odwołanie do KIO

ZUE zarzuca Polskim Liniom Kolejowym, że te nie odrzuciły oferty Trakcji PRKiI z postępowania i skierowały wniosek do Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołujący uzasadnia swoje stanowisku argumentem, że Trakcja nie wykazała spełnienia warunków udziału w przetargu i wskazuje, że osoba pana Kozłowskiego wyznaczona przez wykonawcę nie kierowała zespołem, który opracował dokumentację wymaganą przez warunki zamówienia.

– W konsekwencji zamawiający wniósł o uzupełnienie doświadczenia tej osoby – czytamy w odwołaniu ZUE. Jak wskazuje odwołujący się, Trakcja w odpowiedzi na wątpliwości PLK, zastąpiła sporną osobę pana Kozłowskiego inną – panem Piasecznym. Jednak i ta osoba została przez ZUE zakwestionowana z uwagi na brak doświadczenia. Podane przez Trakcję doświadczenie w projektowaniu, zdaniem odwołującego, nie obejmuje w swym zakresie łącznie co najmniej czterech torów głównych i dwie krawędzi peronowe.

Jak wskazuje odwołujący, w tej chwili jest na trzeciej pozycji w ramach punktacji przetargowej, ale w związku ze sposobem wyliczania punktów za poszczególne kryteria, tj. w związku z przyjętym przez zamawiającego sposobem dokonywania oceny ofert poszczególnych kryteriów, w sytuacji wykluczenia Trakcji i odrzucenia jej oferty, to oferta odwołującego zostałaby uznana za najkorzystniejszą.

Najkorzystniejsza oferta

Wiemy już jednak, że oferta nie trafi do ZUE. Odbyło się już posiedzenie orzekające w tej sprawie. – Odwołanie zostało oddalone – potwierdza Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO. Tym samym oferta Trakcji nadal pozostaje najkorzystniejszą w przetargu na modernizację LCS Terespol. O szczegółach pisaliśmy w tym artykule.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Martyn Janduła 30 czerwca 2017

Formalizm postępowania i jego konsekwencje dla wykonawców

Komentarze

Wadium a konsorcjum

Prawo i polityka

Wadium a konsorcjum

Wojciech Merkwa 21 lutego 2017

Zobacz również:

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Martyn Janduła 30 czerwca 2017

Formalizm postępowania i jego konsekwencje dla wykonawców

Komentarze

Wadium a konsorcjum

Prawo i polityka

Wadium a konsorcjum

Wojciech Merkwa 21 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5