Należące do PKP PLK Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe rozpoczęło dialog techniczny przed ważnymi inwestycjami w nowoczesny sprzęt. Spółka planuje zakup sprzętu do przewozu i montażu rozjazdów w blokach.
W 2016 roku zarządca sieci kolejowej PKP PLK zmodyfikował warunki techniczne robót (instrukcja Id-114)
nakładając na wykonawców wymóg obligatoryjnego stosowania technologii blokowej zabudowy rozjazdów w torach głównych zasadniczych i szlakowych. Zapewnia ona wyższą jakość ostatecznego montażu rozjazdów oraz skrócenie montażu w miejscu docelowym, co pozwala znacznie skrócić zamknięcia torowe i wydłużyć żywotność infrastruktury. Choć okres przejściowy stopniowego wdrażania i doprecyzowywania instrukcji nie był najkrótszy, to jest pewne że polska infrastruktura będzie coraz bardziej rozwijać się w tym kierunku.
Inwestycje w tym zakresie planuje teraz należąca do PKP PLK spółka Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe. W ubiegłym tygodniu wszczęła ona dwie oddzielne procedury dialogu technicznego w tej sprawie. Pierwsza dotyczy zamiaru zakupu wagonów-platform do transportu bloków rozjazdowych, a druga - maszyny torowej - żurawia kolejowego do prac przeładunkowych, w szczególności do wymiany bloków rozjazdowych, a także do prac w ratownictwie technicznym.
Dialog z producentami określi specyfikację przyszłego przetargu. Wiadomo jednak, że PPM-T zakłada przewóz rozjazdów o promieniu max 2500 m. Spółka oczekuje zaprezentowania przez producentów wagonów oraz żurawia. Zgłoszenia do dialogu były przyjmowane do 23 kwietnia.