Kolejny zakup maszyn torowych w grupie PKP PLK. Tym razem o nowoczesne podbijarki wzbogaci się ZRK DOM.
Jak informuje PKP PLK, ZRK-DOM w Poznaniu zakupił właśnie dwie nowoczesne podbijarki firmy Plasser & Theurer: jedna jest torowa, druga uniwersalna rozjazdowo–torowa. Obie firmy podpisały umowę (6.07.2018) na realizację zamówienia. Nowy sprzęt zapewni sprawne kursowanie pociągów dzięki szybszym pracom interwencyjnym i naprawie torów. – Realizacja prac w ramach Krajowego Programu Kolejowego idzie dobrym torem. Cieszy nas zaangażowanie firm, które szukają nowych rozwiązań, aby modernizacje czy rewitalizacje przebiegały jeszcze szybciej, sprawniej i dawały wymierne rezultaty dla pasażerów czy też przewozów towarowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w informacji prasowej.
Zakupione maszyny to wysokowydajne podbijarki – torowa Dynamic Tamping Express 09-3X oraz rozjazdowo–torowa typu Unimat 09-4x4/4S Dynamic, które regulują położenie torów i rozjazdów, aby pociągi mogły jeździć szybko i bezpiecznie. Zastosowany w obu podbijarkach system dynamicznej stabilizacji toru umożliwia szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót oraz zmniejsza koszt wykonania prac, eliminując konieczność pracy dodatkowej maszyny – czytamy w informacji.
– Realizacja szerokiego programu inwestycyjnego na sieci kolejowej w Polsce oraz bieżące utrzymanie zmodernizowanej już infrastruktury kolejowej w odpowiednich standardach wymaga zastosowania nowoczesnych technologii i maszyn. Zakup dwóch nowych podbijarek, torowej – CSM i rozjazdowej UNIMAT o najnowocześniejszych parametrach pracy to kolejny etap największego programu inwestycyjnego spółki. Wysoka wydajność i jakość pracy zdecydowanie zwiększają potencjał maszynowy oraz pozycję konkurencyjności spółki na rynku – mówi Janusz Busz, prezes zarządu Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu.
Zgodnie z zapowiedzią prezesa
PLK wzmacnia spółki utrzymaniowe. Będą one brały udział w inwestycjach oraz w
realizacji programu utrzymaniowego. Podbijarki firmy Plasser & Theurer będą wykorzystywane do prac na infrastrukturze kolejowej nie tylko przez ZRK Dom. Kilka dni temu spółka
Dolkom podpisała umowę na zakup jednej maszyny. W styczniu 2018 roku inna spółka zależna PLK – Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. także podpisało umowę na zakup tego sprzętu.