W nawiązaniu do ustaleń kontroli przeprowadzonej u zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe na linii nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim, decyzją z dnia 13 lutego 2014 roku prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości do 31 maja 2014 roku. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Nieprawidłowości polegały na niespełnianiu przez zarządcę infrastruktury warunków technicznych, których celem powinno być utrzymanie elementów infrastruktury kolejowej, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego w stacjach Spytkowice i Brzeźnica linii kolejowej nr 94. Zarządca infrastruktury nie zapewniał właściwego utrzymania stanu technicznego urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz nie zapewniał w procesie utrzymania ciągłej i prawidłowej pracy urządzeń srk, umożliwiającej realizowanie wymaganych funkcji zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym. Jednocześnie zarządca eksploatował nawierzchnię linii, nie zapewniając jej stabilnej i trwałej konstrukcji oraz nie stosując się do wymogu połączenia wszystkich nieizolowanych złącz szynowych łącznikami szynowymi w miejscach wskazanych w dokumentacji technicznej.