Pasażerowie korzystający z pociągów na linii 22 narzekają na wydłużającą się podróż składami Kolei Mazowieckich. Zdaniem Stowarzyszenia „Radomskie Inwestycje” remedium na to będzie wykonana niewielkim nakładem środków likwidacja miejscowych ograniczeń prędkości.
Stowarzyszenie w piśmie skierowanym do marszałka województwa mazowieckiego zwraca uwagę, że w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 kwota 135 mln. euro przeznaczona będzie na inwestycje kolejowe (78 mln na infrastrukturę, 57 mln na tabor). Radomianie chcą by z tej kwoty wyasygnowano pieniądze na najpilniejsze naprawy na linii 22, a w dalszej perspektywie, by linię poddać modernizacji.
Stowarzyszenia wylicza miejsca, gdzie pociągi zwalniają najbardziej. Tak dzieje się na stacji Radom-Krychnowice (ograniczenie prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni), na przejeździe kolejowy pomiędzy stacjami Radom-Krychnowice i Wolanów (ograniczenie prędkości do 20km/h spowodowane brakiem obsługi przejazdu kolejowego) i na odcinku między stacjami Wolanów i Przysucha (cztery miejscowe ograniczenia prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni).
– Likwidacja ograniczeń w istotny sposób poprawiłaby efektywność pracy przewozowej na linii nr 22 Przy minimalnych nakładach można by się tym zająć już w najbliższym roku. W dalszej kolejności należałoby podjąć prace zmierzające do całościowej wymiany szyn i podbicia torowiska oraz remontu newralgicznych rozjazdów na przedmiotowej trasie – pisze prezes stowarzyszenia Radomir Jasiński.
Linia nr 22 jest linią spinającą Radom z Tomaszowem Mazowieckim w województwie łódzkim. Na całej długości tej uruchomionej w 1948 roku linii kursuję jednak tylko jeden pociąg regio Przewozów Regionalnych relacji Radom – Koluszki. Pozostałe pociągi Kolei Mazowieckich, które korzystają z linii, kończą bieg w miejscowości Przysucha, lub w Drzewicy, na granicy województwa mazowieckiego i łódzkiego.